dubbelregnbåge

Igår på tvärbanan började en väldigt pigg 85-åring prata med oss om lite allt möjligt. Varför metro hade gett ut en tidning på lördagen trots att de faktiskt haft med tv-programmet för hela helgen på fredagen, och att det blir dyrt att prenumerera på dagstidningar när man är pensionär.
Han påminde mig också om att ordet "bussigt" finns, så himla fint ju egentligen. Att man inte använder det oftare.
Idag har jag kokat kola och försökt julpynta lite. Men allt gick bara fel och jag tappade grejer på folk.

Nu har jag fått mat i alla fall och tänkte försöka igen. Jag ska ha mitt julpynt!

Jag hittade i alla fall ett finfint pussel (det är typ niagarafallen + new york skyline + double rainbow all the way across the sky (okej, den är bara enkel)) som jag kan lägga på jullovet. Jag skapar mina egna traditioner, haha.

Det är helt knasigt förresten, ibland känns det som att jag glömt bort våra "riktiga" traditioner här hemma och ersatt dem med traditioner som jag är helt övertygad om är äkta liksom. Haha. Jag blev helt förkrossad idag över att mamma tände adventsljuset INNAN vi satte oss ner och fikade. När jag inte var där.
Hon och Lollo fattade ingenting. Ack, ung och oförstådd! Typ.

Nu kör vi lite nostalgi från Safari i somras (tjohohej, scoutläger ni vet) då den här och Waka Waka var väldigt aktuella. Även om Waka waka var mer aktuell. Och Circle of Life. Ack vad jag saknar det. De väckte oss med den varje dag på supermaffig volym. Det blir minsann inte samma med en lam liten mobil. :(
Hursom, jag ger er: Double Rainbow Song


allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - Johan:

Bra där, don't give up! Gick det bättre med allt det juliga sen då? :)



Haha, ja, sådana små detaljer kan få en helt off, haha :) Känns som något som skulle kunna hamnat på Tjuvlyssnat om det hade varit ute och någon av er hade fällt en snygg kommentar där runt bordet ;)



SV: Mitt liv brukar annars vara ganska stabilt, men detta har twistat allting, är Nere i en rejäl svacka, minst sagt. Usch! Ingenting känns kul för tillfället. Vill bara ha vår, värme och ljus...



Hoppas du har en bra dag! :)

#2 - - Artan:

Hej, hur mår du idag då? :)

Kram!

#3 - - Tina:

Gillar din header =) Kramar

#4 - - lovisa:

allt bra?:)

#5 - - Emma:

vilken söt header du har! :D

#6 - - sarah:

fin blogg,allt bra?!

Upp