En fin måndag

Igår började fasligt fint och sen var det lektion och det var helt okej fint och sen var det håltimme som kunde vara ofint men var ganska fint trots att vi bara var två för vi satt nere i våra dungeons  och åt kexchoklad och drack te. Det var lagom fin underhållning också för de spelade in en film eller något i en studio bredvid oss och sprang de runt i skolan och snodde rekvisita så det kom stora blommor gåendes och sånt.

Sen var det studentkommitémöte och det var också fint och jag är SÅ HIMLA TAGGAD. Alla klasser var där utom en så det var ju ändå bra. Och Rudderudd blev vice sekreterare i elevrådsstyrelsen vilket jag tyckte var superfint, grattis henne! Och efter allt fick jag till och med åka hiss ner!

Det som var lite tråkigt med studentkommitésaken var ju att den störde mina och Johannas planer att göra soup monday till "a thing", åtminstonde den här gången. Det finns lite risk för att det kommer bli så för alltid, eftersom mister Franzén vill ha redaktionsmötet på samma tid. Ack!

Sen fick jag läsa Jobs bok för det skulle jag tydligen göra till imorgon eller ja idag och alltså... jag försökte verkligen tycka att det var intressant eller nåt. Men liksom det var arton meningar för att säga: gud är bra. typ. sen kom det 10 där det var något annat fast nästan samma, kändes det som. Kan vara att jag var lite för trött!

Men det var inte så farligt!

Men vet ni vad som nog var finast på hela dagen igår?
ATT JAG FICK SOUP MONDAY ÄNDÅ för johanna hade gjort fin paprikasoppa ändå och jag köpte fralla på gateau. Det blev till och med extra bra för fina Anki kom dit i en superglansig fin blå klänning och åt soppa med oss också! Soppa med bröd är så himla bra på hösten!

För man vet faktiskt att det är höst nu för jag var tvungen att ha strumpor på mig när jag sov inatt för att förhindra att tårna skulle trilla av!

Sen chillade vi lite och kollade på gamla bilder som fanns i karsvik och försökte sätta ihop ett sånghäfte haha. :D
Och sen det bästa - VI STÄDADE. och det var faktiskt jättefint för jag var i ladan och där finns det superbra ljudanläggning = dansstädning = bästa sortens städning.

Sen åkte jag hem och tunnelbanan var försenad jag hamnade typ i ett svart hål mellan andra tunnelbanor för det var typ inga minuter kvar till de som kom efter den, men jag fick vänta i typ ett år. Det var ofint, för det gjorde mig sjuk igen.

Och vet ni?
Italienare är superbra för dom har erbjudit oss att få komma och leka med dom nästa sommar trots att vi liksom inte känner dom (scouter ftw), och då frågade dom om vi vill åka till Cinque Terre och Venedig och åååååååååh.
Dom erbjöd sig liksom att fixa det åt oss. <3

Pussar kramar och hundra llamor!
allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - Anonym:

Ni har mött fina italienare ni! :D

#2 - - emma:

Du är också bäst på att vara positiv, så det så! :D du är gladpiller!



ååhh soup monday låter jättemysigt ju, hoppas det fixar till sig med tiderna & allt det dära.

OMG ITALIEN fett niiiiiiiiiice!! det låter iiinte helt fel om man säger så! :D snela italienare!



du är så himla bäst så jag sprängs, PUSS OCH TUSEN RYMDAPOR <333



btw den där såsen låter bra. GUL SÅS! istället för gul bil! det ska jag börja säga varje gång jag ser en gul sås.. säger vi.. öhm.

#3 - - Malin;:

åh, soup monday; MOM! dock tänker jag nog fortsätta med mina soup thursday (torsdag är detsamma som pannkaka och ärtsoppa i princip, dvs jag köper färskt bröd och gör soppa).



du har inga mumsiga sopprecept att dela med dig hörredu? jag har en känsla att du liksom jag tycker om soppa väldigt väldigt mycket (vem gör inte det liksom).



(förresten; åh tack - jag som inte ens är särskilt jätteförtjust i hallonte, ack ack)

Upp