sega klubbor på julens afton



Det gjorde och åt vi på julafton i år - kanske världens bästa grej! Helt och hållet inspirerat av Ernst, ska ni veta.
Koka en ganska så välkokt sats knäck (är den mjuk blir allt pannkaka), lägg ut klubbpinnar (eller som vi - grillpinnar brutna på mitten!) på ett bakplåtspapper och häll på knäcken till finfina klubbor! Och så strösslade vi på lite krossade polkagrisar - helt fantastiskt gott!
Tipstips!
bak (och lite fram) | |
#1 - - jennifer:

Måste testa!!

#2 - - Elin:

Borde ha kollat din blogg innan jag började baka idag. Gjorde precis knäck, fast vanliga. Det blir definitivt klubbor nästa gång!

#3 - - hanna:

åh, vad gott, det ser ut som sådana dumleklubbar fast utan choklad :)

#4 - - Emilia:

Han är bra, Ernst!

#5 - - Nathalie:

Låter himla gott!

#6 - - Man:

Kanske dags då att laga knäck? (Nej, har fortfarande inte gjort knäck..)



Sv: Jag har ingen aning, tiden har helt enkelt sprungit ifrån mig så att jag inte hunnit se Lie to Me! Jag har sett ett avsnitt och det visar på potential. Mina syskon älskar serien och vi delar ungefär samma smak. ;-)



Min jul var bra, familjen var samlad och vi tittade på The Walking Dead hela kvällen. Helt fantastisk serie, är helt begeistrad i den! Antar att din jul med var bra? :D



Alltså. Jag har aldrig varit särskilt pepp på körkort, och har också tänkt att det är något som får ske när det sker. Är mycket för kollektivtrafik i den mån att det fungerar, men har märkt vilken fördel det kan vara att ha körkort. Om man åker på en bilfärd så kan det löna sig att kunna byta förare (så risken minskar för att somna bakom ratten)eller ett jobb kräver det osv osv. :-)



Men gud. Fisk av alla smaker? Själv glömmer man pensla, ha i salt och får en sten till kladdkaka som också lyckats få sockret att lägga sig längst upp på ytan..



HAHAHA. Vilket bra ord - ostigt! Men jag håller med, den genren snöar liksom in sig i sig själv. Och nej, Heath och Joseph är aldrig fel. ;-)

#7 - - Jasmin:

åh vad gott det ser ut! ska absolut prova det.

#8 - - sommerfuglen.:

åh, nam/mums!

Upp