La journée d'Elmer

När jag var ungefär i fyraårsåldern spenderade vi flera somrar i rad i Nice, och hängde där lite allmänt. Jag och pappa gick ner tidigt på morgonen och köpte nybakt bröd och sen satt vi på balkongen och åt frukost och tittade på havet, hela familjen. Och en gång så fick man leksaker med om man köpte ett nät med Babybel - och jag och Lollo övertalade då våra föräldrar att vi skulle köpa två såna. Vi lovade att vi skulle äta upp allt!
Sen satt vi där på balkongen och försökte äta osten, men den var så äcklig att vi kastade ner den från balkongen. Busigt!

Annat som hände i Frankrike när jag var barn var att jag tvingade mamma att köpa denna bok.

Vi var inne i en bokaffär och jag blev tydligen förälskad i denna bok. Det är förståeligt, jag älskar den fortfarande. Vem älskar inte en bok om den rutiga elefanten Elmer och hans äventyr? Nackdelen är väl kanske att den är på franska, så jag har aldrig direkt kunnat förstå den.

Han hälsar bland annat på ett lejon! Dom är homies.

Och så äter han gräs!

Och sover. Rutiga elefanter surrar tydligen när de sover.

Festligt!
Om jag hittar den så ska jag visa er våran jättestora bok på engelska, från ungefär samma tid, som handlar om en fisk som har jättemycket glittriga fjäll (så fint!) och alla är avis. Så då är han till slut generös och ger ett glittrigt fjäll till alla andra fiskar! 
sött som socker och fint som snus | |
#1 - - hanna:

#2 - - hanna:

NOSTALGIIII! jag hade också en sån bok när jag var liten, fick den av biblioteket för att den var så sliten. Elmer är ju en underbar filur! :D

#3 - - emma:

Åh ELMEEEEEEER. Den läste jag också när jag var liten, fast på svenska då. älskade den! du måste visa fiskboken, den låter rätt magisk, GLITTERRRRRR :D jag älskar glitter!



och visst är sånadär babybel-ostar sanslöst äckliga? haha EWWWWW.



PUSSAR<3

#4 - - Rebecca:

Så himla söt bok, att den är på franska är ju bara plus! :) och åh vilken fin blogg du har!

Upp