annat glitter

Idag plockade mamma fram massa smyckesskrin med nästan alla smycken hon sparat på sig i sina dar.


Där fanns sånt som glittrade massor!

Och en väldigt söt elefant!

Jag samlade på mig lite blandade saker. Bland annat ett dunderfint armband som syns megadåligt här. Och så små fina berlocker, jag ska fixa berlockarmband. Och jättefina små glittriga saker som man tydligen bara helt random satte på sina kläder för att få dem att glittra mer! Bra koncept! Mamma hade dessa när hon var barn, på 70-talet.

Den här lilla lådan, förresten, har jag norpat av min syster. Eller ja, hon ville inte ha den längre. Jag tycker den är förträffligt söt!
sakligheter och saligheter | |
#1 - - emma:

Mammors smyckesskrin = väldigt roligt att kolla igenom! :D

#2 - - Sofia:

OMG! Jag har haft en sån liten hjärtformad låda med blommor på! Exakt likadan! :O Jag hade mina örhängen i den. :D

#3 - - Cilla:

Åh elefanten var underbar verkligen! <3

Upp