det är inte vår, men blommor slår ut ändå

Jag hade en mössa på lager med en ganska så ful orange prydnad, som jag länge tänkt göra om på något storslaget vis. För den är så himla gullig i formen!
Så jag gjorde den fin (fast inte så storslagen, den behöver inte vara storslagen) och tänkte ta en fin bild för att visa. Men det var lite svårt, så här är min uggleklocka, ljusslinga och spegel. (Uggleklockan tickar så förjordat att den står stilla, lite sorgligt men den får hänga kvar ändå.)
Sen fick jag en bild på mitt hårockså.
Sen gick det lite bättre! Hejhej!
Så typ såhär blev det ju. Fast man ser ju inte riktigt men ändå. Blomman är lite fräck av sig, eller ja.. att jag använt den är lite fräckt! Det är nämligen Anki som gjort den, och den hör till en magisk mössa hon stickat med små tillhörande löstagbara dekorationer likt den här blomman. Och så gav hon hela grejen till mig! Men blomman gjorde sig så fin på den här, så nu bor den där lite mer permanent.

Kalas! 

(Det här var på sätt och vis steg 2 i mitt uppiffande av mina scoutfits! Mössor känns ju egentligen ganska avlägset såhär under våra varma sommarmånader - men ska man ut på galej mitt i natten under ett läger så är mössor fantastiska. Eller när man ska sova. Eller typ alltid.)
alster & makeri | |
#1 - - Emelie:

Mössor är söta, helt enkelt. Och gud, uggle-klocka! Har du gjort den själv? Med assistans, perhaps? ;)



Åh, mitt projektarbete.. Det var ett arbete om placebo och i synnerhet om detox - hur en detox påverkar kroppen, och så placebos inverkan på hela kuren. Experimentet utfördes på min pojkvän (negativt inställd) och hans mamma (positivt inställd), då jag bodde med dem en hel månad och observerade medan de bara åt frukt och grönt och åt rensningspiller i en månad. haha, det var storslaget!



Men hallååå.. I universitetet har de ju A-F nu?! o.O Eller? Har jag missat något?



DET FANNS INGA BLÅBÄÄÄR. Inte ens i affären - jag fick nöja mig med blåbärssylt. Grymt ledsamt, faktiskt. Jag som hade tänkt göra den här "hälla blåbär i stekpannan på smek-plätten" som vi diskuterade! Suck, får bli nästa gång.

Lönnsirapen var gör-god, dock, helt underbar! Nötig och söt och heeelt perfekt till pannkakorna. Inte alls som vanlig sirap.



Jorå, mamman drog upp mig vid sex-tiden, för övrigt. Så kunde jag inte sova sedan medan pojkvännen sov vidare som en lammunge till elva. UN. FAIR. Men så får det väl vara på stora dagen!



OCH JAG ÄR OCKSÅ AVIS PÅ TRÄDET! Tur att jag ändå får bo nära det :3



Mer scoutfits, förresten. Muhaaa!



Upp