DIY: kalasvimplar!

Det var många (haha, okej typ tre) som frågade hur jag gjort mina fantastiska vimplar, så jag tänkte att jag kunde väl bjuda på en liten guide!
Först gjorde jag en rosa tigervarg, men det måste man inte.
Till vimplarna behöver du papper, penna, sax, presentsnöre (helst i ett enda stort trassel) och en mall.
Papprena kan gärna vara i massor med olika färger, men jag kan tänka mig att en tvåfärgad blir himla kalas den med! Typ någon bra mintgrönblå och röd, eller rosa och mörkblå. Eller så kan du ju vara helt galen och göra den i typ aluminiumfolie. Rymdkalas!
Jag gjorde min mall i tidningspapper, för att se så att den inte blev skev och sådär. Den smalnar av lite igen till höger, eftersom att vi ska vika lite där!
Rita av mallen på valfritt finare papper! Mitt papper är ganska så tjockt (135 g/kvm, om det nu skulle säga någon något (de är fyndade superbilligt på Lidl, tjohej!)) så de har lite struktur i sig själva liksom, är ju bra!
Klipp!
Såhär ska den alltså se ut, ungefär. Sen kommer det allra klurigaste:
Vik, stoppa i snöret, tejpa. Ser ni, det är så busenkelt att man blir lycklig! Vik pappret precis där den börjar smalna av igen, så själva vimpeln blir en fin triangel.
Fortsätt likadant och gör så många du vill ha, sen monterar du vart du vill! Jag tejpade upp min, vi har underbart stenhårda väggar som man måste slagborra i fyra år i för att göra minsta lilla hål.
Min består av 15 vimplar, 15x20 cm och ett ganska långt paketsnöre.

Tjoho! Lycka till med erat vimplande! 
Och om ni nu skulle göra egna vimplar, hojta gärna till för de gör mig ju ack så glad!
alster & makeri | |
#1 - - Emelie:

Alltså, allt jag kan tänka är: "tack gud att hon hade gjort den där rosa tigervargen innan, annars vet jag inte hur hon skulle fått det att gå ihop i slutet". typ, olidlig spänning! O.O



Haha, men på den mer seriösa sidan av mig själv, så älskar jag dina små pysselguider. Mys i bloggform, liksom.



Uschja, alkohol. Jag har inte testat mig på att smaka, men det är nog mer av princip. Plus att jag inte tror att jag skulle uppskatta smaken heller.

Känns dumt att börja och bli hooked - det är ju inte världens billigaste dryck med alkohol heller!



GUDJA, över lägenheten är jag nervös så det GÅR INTE. men samtidigt SÅ peppad på att flytta, jag vill göra det direkt, inte vänta! Väntan dödar mig inifrån, true story.



Haha, klart det är fantastiskt! Har dock inte provat att baka det än, men den tiden kommer nog! Hur känns det att vara så grymt fantastisk, förresten? Är du rädd att lämna världen utan glam-pam när du dör?

#2 - - Anonym:

Tack så mycket :)

#3 - - Anonym:

Ja, gudja, den där rosa tigervargen är allt ett bidrag till världskassan! Du stärkte just blotta existensens värde med typ tusen!



(och du, jag funderar på att FÖRBJUDA dig posta så många fina, bildrika inlägg SOM JAG INTE KAN LÄSA FÖR ATT MITT INTERNET ÄR SÅ SEGT. Kan bara läsa det översta, det är det som laddas, buhu.)



Jo, herregud, vilka gliringar jag fått för att jag inte dricker! Du ska veta, jag blir behandlad som ett helgon i skolan (blir? blev? åh, min hjärna hänger inte med verkligheten, vi har ju tagit studenten!) endast för att jag aldrig var med dem på helgerna och festade. Eller på några studentskivor. Eller klassfester.

Jag föredrar faktiskt Pärondryck, med ciderkaraktär! Eller oboy, oboy är gott! Fast det bästa är ju te. Te-party, liksom, finns det något mysigare? (plus att det går hand i hand med fika!)



Herregud, inte kan de väl ta pengar till alkohol från GLASSKONTOT?! Det kan jag inte ens tänka mig.



Ja, alltså, hur det känns med min fantastiskhet? Jag klarar av tanken på en Emelie-fri värld. Fast det är knappt, alltså. Slutar alltid i tårar, på ett eller annat sätt. Men jag kan faktiskt acceptera det. Trots allt, jag i min egna fantastiskhet får faktiskt följa med när jag gör döden fantastisk! :D

(hahaha, herregud, jag skrämmer mig själv - men du, du är så fantastisk så du inte blir rädd, right?)

#4 - - Emelie:

Haha, inser just att jag inte hade namn på min tidigare publicerade kommentar. Men åh, du förstod till slut att det var jag ändå, sådan tur. Riktigt röta. (älskar det uttrycket, får aldrig använda det. passa på, passa på! Röta röta röta röta.)



Jorå, jag ska allt se när jag kommer hem, men då kommer det vara tuuuusen inlägg och jag kommer bli helt överväldigad och ha så mycket att kommentera om men när jag väl öppnar ett inlägg och ska kommentera, så har jag glömt hälften av vad som vore en milslång kommentar, vilket givetvis gör mig besviken eftersom denna kommentar skulle innehålla ett par skämt i världsklass (aka. skrattmaterial) och så skulle jag bli irriterad vilket givetvis skulle skjutsa mig in i en djup depression och hela sagan skulle sluta med tragedi! (och världens längsta mening). Och DET tror jag inte ens du skulle vilja. Åh, dilemma!



Men jo, det var det jag menade med helgon. Saint Bore, typ. Saint Funkiller. Haha, tur att de faktiskt aldrig kallade mig det, gudars, det vore ett smeknamn som inte vore välkommet i studentmössan.



Åh, stackare, jag har inte ens vågat kommentera Harry Potter i rädsla att frammana ett gråtanfall o.O MEN.. Tänk såhär.. När vi dör, så kommer vi träffa Harry (i all vår fantastiskhet, och då går det ju inte att undvika oss!) i dödsriket. Plus att du kan få honom, för jag bryr mig inte lika mycket som du :D

#5 - - Emelie:

Vimplar är så fint. Och just denna var ju strålande!

#6 - - Karolin:

Jag tror jag ska sy vimplar, och kanske en rosa tigervarg. Men nu måste jag äta våfflor med jordgubbssylt och grädde :)

#7 - - Emelie:

ÅH JAG VET INTE OM JAG KOM IN ELLER INTE. Jag menar, hur ser man det? Studera.nu? Får man ett brev?

Äsch, jag har LOVAT pojkvännen att vi ska kolla tillsammans när jag kommer hem (söndag eller måndag!), och att vi inte ska veta innan dess.. Men..

FAST ÅÅÅH, jag vill veta nuuu!



OCH GRATTIS, FÖRRESTEN! (haha, jag glömde ju det viktigaste!)



Din nudel? Är det en förolämpning eller en komplimang? För mig, som inte gillar nudel, så tycker jag inte om att bli kallad en nudel. Buh, vad hemskt det vore..!

Och hur ofta använder du ordet "damp" egentligen? Just det ordet står inte högt på min prioritera-ord-lista, ehe.



Jag kommenterar med mina magiska kommentarer så mycket jag kaaaan! Älskar att kommentera :D Jag lovar att jag HADE faktiskt kommenterat mer om jag kunnat läsa fler inlägg D:



Ååh, sticka och pussel. Jag tycker faktiskt både de sysslorna är oerhört mysiga och rogivande.



Och vänta bara till dess att du dör, Jessica! Då kommer du nog till ett Nangijala som är som Hogwarts. Det vore väl din himmel!

#8 - - ida somfan:

så jäkla enkelt, men ändå så himla fint!

#9 - - Magasinprojektet:

SÅ fint!

#10 - - Freja:

himla fint!

#11 - - Gila:

Tack för tipset! :-)

#12 - - M▲J▲:

vad fint ! :)

#13 - - Anna:

Hihi, å, tigervargen. Jag känner att en rosa tigervarg kan vara bland det finaste, speciellt när den dyker upp i ett inlägg som egentligen handlar om vimplar. (Kan inte sluta tänka ååååååååå i mitt huvud. åååå)

#14 - - Agnes:

Vilka fina bilder du tar! och en massa fina pyssel, det gillas!

Upp