om färger, eller att ge regnbågen namn

Min vän Anki går på Designgymnasiet, och hon har berättat att när de ska göra en kollektion eller så och ska välja ut sina färger namnger de alltid sina färger till att börja med. Det här tyckte jag lät helt fantastiskt när jag hörde det, och tänkte att åh, vad underbart att färger som inte har namn får nya fantastiska namn.
Så jag sa "Åh, det ska jag göra om jag får lite tråkigt någon gång." Sagt och gjort!

Om ni någon gång själva skulle ha lite tråkigt så kan ni ju själva plocka ihop ett antal färger och bara ge dem de namn som de förtjänar.
Och fastnar ni i färgvalet kan ni ju för all del klicka er in på Color Collective, där man helt enkelt plockar ut fantastiska färgkombinationer ur redan fantastiska bilder. Som här, till exempel:
fotografi och övrigt digitalt | |
#1 - - amanda:

Sv: ja det är fint när man har någon med sig, om man bakar bröd och åker och badar och sånt. Jag hoppas på att få fira min artonårsdag där med mina bästa vänner och det blir nog himla bra!



Din blogg är förresten ruskigt fin.

#2 - - LisaMarie:

Åh sånt där är ju så underbart! Jag fastnade för ungefär samma grej som såg på en bröllopsblogg för ett tag sedan. Där fanns alltid fina inspirationskollage med temafärger som getts vackra, nya namn. Jag ska nog ta och göra ett eget kollage någon dag ^^ Tack för att du påminde mig om detta underbara sätt att samla/ge/få inspiration!



P.S. Dina färgnamn var verkligen fantasifulla. Men vad betyder humleblå? ;)

#3 - - Frih:

Em sådan helt underbar idé! <3



Sv: tack

#4 - - hanna:

festligt värre och sicka finfina namn :D

#5 - - ida somfan.:

haha åh, vilka söta namn på färgerna!

Upp