Uttåg '11 / Dag 9-10 / Hemresa

Efter en förbaskat fantastisk resa gick vi alltså på vårt andra nattåg, som skulle ta oss ut ur Italien och mot Sverige.
På hemvägen funderade vi en del, Italienarna hade nämligen gett varandra fina indiannamn (ungefär) där man blev tilldelad ett djur och ett adjektiv. Djuret skulle likna en utseendemässigt, och adjektivet skulle vara något typiskt drag man hade. Himla fint, då de blev Panda Musicale, Unicorno Eclectico och sånt. Så vi ville ge varandra likadana smeknamn, men det är himla svårt! Vi kom aldrig riktigt fram till något.

Men på tåget började vi med med att spela en ganska tråkig omgång av Fluxx! Fast jag vann, två gånger!

Såhär tjusiga var vi i vår lilla kupé! En svensk tjej kom förbi och pratade med oss en liten kortis också, hon var alldeles förbluffad över att alla i vagnen var svenska. Vi sa att det nog var vi som var alla svenskar, för vi var ju i tre kupéer!

Anton hade blivit en tiger!

Andra Anton hade väldigt svårt med att använda solfjäder. Johanna fick instruera!

Sen fick han till det!
Sen var det dags att sova, nästa morgon skulle vi anlända till München!


Väl i München lyxade vi till det och körde Starbucks till frukost!

Och tågfrukost!

Johanna hade köpt världens finaste vykort i Rom!

Det var till vår fina Matilda, som missade resan!

Det spelades en himla massa kort!
Vi hade varit lite fundersamma tidigare, för vi hade bara 20 minuter på oss för vårat nästa byte. Men det skulle vi väl hinna tänkte vi, tills vi upptäckte att tåget var 20+ minuter försenat. Bytet i Hamburg var världens kaosigaste. När man är femton personer ute och reser är det ganska svårt att hålla koll på alla, och vi räknade typ hela tiden. I Hamburg var det (nästan) var man för sig själv och alla bara springer av tåget eftersom att det kom fram typ efter att nästa tåg skulle åka. Plötsligt inser jag att de enda från vår grupp jag ser är Anton och Johanna. Men som tur är letar vi upp tåget, där vi möter resten av gruppen! Då räknade vi också, och alla var på! Tjoho!

På nästa tåg hittar vi ett par schyssta solglasögon! Anton blev olidligt cool! Dessutom är hans halsduk faktiskt felfritt rullad!

Till skillnad från min, hehe. Här är jag, i alla fall! Jag fick bröd av Carro som hon fick med sin mat, och blev glad. Fast de andra var övertygade om att jag snott det av någon, jag skulle ju egentligen inte ha bröd! De försökte övertala mig att "om man snor får man dela", men jag tyckte det lät lite knasigt. Sen fick Carro en matlåda som det varit Currywurst i av mig som födelsedagspresent. Bra tågresa!

Vi spelade ord-yatzy vilket var ett ganska omöjligt spel. Man ville hitta på ord hela tiden.

Jag hade exklusiva italienska myggbett, vilket vi var tvugna att dokumentera. Jag dokumenterade dokumenteringen.

En tågdag och en liten tur med färjan senare nådde vi Danmark! På båten åt jag räkmacka till lunch, var så lycklig över skaldjur att jag nästan trillade av stolen. Jag är så skandinavisk!

Där skulle Johanna posta, och fick köpa frimärken i en dansk maskin. Mycket spännande!

Bra med frimärken!

Och så ner i postkassen, tjoho!
Vi hade fyra timmar att döda i Köpenhamn, och gick ut för att leta någonstans att äta god mat. Vi såg Tivoli, men satte oss slutligen på Jensen's Bøfhus. Där åt vi kött och potatis och drack en himla massa vatten!


Bästa glassefterätten också, glassbuffé! Massor med strössel, såser och sånt. Vi hade fest!

Slutligen gick vi på tåget som tog oss till Lund, och i Lund gick vi på vårat sista nattåg med slutdestination till Stockholm. 06.00 kom vi fram till Centralen morgonen efter och jag åkte hem och sov.

Så det här är den sista delen av den magnifika berättelsen om Uttåg '11, tre års planerande och fikasäljande för att tjäna ihop pengarna, tio dagars resa senare och det känns nästan ofattbart. Mina brandsläckare är världens bästa människor, dessutom. Har varit så fint, för vi har alla tagit hand om varandra, sett till att folk smörjer in sig, hänger med tunnelbanor och har rätt skor på sig. Vi har sjungit, vandrat, tågat och skrattat och jag bara känner hur tacksamheten över att jag har mina människor och att vi åkte på den här resan väller över.
Tack för en fin start på sommaren, och tack för ett fint avslut på vår tid!


äventyr & minnen | |
#1 - - Emil:

Åh så himla fin resa :D:D:D:D

alltså Jensen's Bøfhus har så sjukt god mat <3 de finns i jönköping så jag har ätit där!!!!!

#2 - - Anonym:

Åh låter som att ni har haft en alldeles förträfflig resa! och Starbucks är nominomnom

Upp