höstvärmen och mysfaktorn

Det finns vissa saker här i livet som är lite större än andra. Studenten till exempel! Ni vet, ett sådant ögonblick där man verkligen borde klappa sig själv på axeln. Det är samma med bland annat att lära sig cykla, ta körkort och att flytta hemifrån.
Igår hände något av lite samma magnitud mig.
Jag stickade klart min halsduk! Fick garnet och stickorna av mormor i julklapp, och har stickat sen dess. Visserligen med smärre uppehåll och sådär, men ändå.
Det är alpackagarn, tror jag... och stickorna är 7 mm! 80 maskor, stickastickasticka och så ihopsydd till en tubhalsduk! Förmodligen världshistoriens varmaste och mysigaste halsduk. Nu vet ni!
alster & makeri | |
#1 - - Emelie:

Nu vet jag!

Har själv en egeninköpt på HM. Säkert inte lika varm, men väldigt fashionabel och fungerar i yrväder!

#2 - - esteterier:

Ja, pensionär är ju verkligen the way to go. :) Den blev ju himla fin den där!

#3 - - Emil:

Åh vad fin den blev! Och den ser helt galet mysig ut! Kalas!

#4 - - Emelie:

Håller med dig - det är fy skam hur många chokladkakor går maskerade i namnet kladdkaka i nutiden. Vi borde ordna titelskydd!



Ja, gudars, jag har redan fikabilder så det räcker och blir över. Alltid lika kul att ha, måste dock ha dem på back-up snart.



HAHA, ja, igår fick jag till med ett "Yalequiz" som jag är säker på att wordfeud INTE skulle godtagit. Men lätt ett accepterat ord i min bok!

#5 - - emma:

den ser helt underbart gosig ut. och jättefin färg också!

skulle också vilja lära mig sticka. (men är för lat. höhöhöhö)

enhörningspussar

#6 - - Beatrix:

och alldeles lovely couleur!

#7 - - deskriptiv:

Åh, så fin! Själv stickar jag också en halsduk, men jag hatar att sticka (virka är ju mycket roligare) så det lär ta ett tag... men min blir randig i vitt, blått och rött i alla fall, och det är ju fint det också!

#8 - - deskriptiv:

Åh, så fin! Själv stickar jag också en halsduk, men jag hatar att sticka (virka är ju mycket roligare) så det lär ta ett tag... men min blir randig i vitt, blått och rött i alla fall, och det är ju fint det också!

#9 - - Cecilia:

Åh vilken underbart mysig! Ska nog införskaffa lite garn och stickor själv, så otroligt avslappnande att sticka ju! :) Och mysigt på hösten framför en bra serie och varm kopp kaffe!

#10 - - Jessica:

Vilken fin! Och jag förstår att du känner dig stolt, det är verkligen en fin känsla att sticka klart sin första halsduk!

#11 - - Cecilia:

Sv: Verkligen, vore man smart skulle man ju vara ute i god tid och beställa hem begagnad kurslitteratur men så smart och duktig är man ju inte. x) Åh, Doctor Who är awesome :D

#12 - - Sanna:

Den ser riktigt supermysig ut! Mysig och inspirerande blogg du har förresten..här kommer jag kika in fler ggr.. =)

#13 - - hanna:

stor.fin.lila.varm.super :D

#14 - - Emma says style, love & rock and roll.:

åhh så fint!

Upp