att hitta kulturama i skrivbordslådan

Jag sorterade om min anslagstavla igår, vilket ledde till att jag började rota i lite lådor. Bland annat min låda med allt jag gjort på Kulturama! Ojojoj, vad med grejer hörrni!
Typ en massa slarvigt framkallade provlappar. Men lila fläckar är ju fint, hehe. Åh, saknar ettan och mörkrummet.
Och en miljard kopior.
Första kontaktkartan ever! Då tyckte jag att det var jobbigt att man hade så få bilder på sig.
Om jag bara vetat alltså! I trean fick vi bara två negativ. Fast då lekte vi ju med galna kameror. Det här är liksom kontaktkartan - negativen var såhär stora! Helt galet. Plus att man fick ha skynke över huvudet när man ställde skärpa. Kändes väldigt artonhundratal!
Året innan lekte vi Avedon med analog Hasselblad!
I trean hade vi många uppgifter som jag tyckte var semi-roliga. Typ som ljussättningsuppgifter. Och ljussättningsuppgifter. Och vet ni? Ljussättningsuppgifter! Glas med svart bakgrund och vit kant, glas med vit bakgrund och svart kant, stilleben, efterlikna ljus och så vidare.
Och så såklart, det svåraste jag någonsin gjort. Efterlikna ljus från en bild man tagit utomhus. Det tog en miljard fyrahundrafemtiotre år, men det är ju inte helt lätt att försöka återskapa ljuset från en helmulen himmel i en liten studio.
Och så fick vi slutligen färglabba! I början fick vi knasiga blodröda bilder, lite knäppt. Men sen blev det lite mer som det skulle.
Anslagstavlan i fråga är dock fortfarande under konstruktion, men har ni tur kan ni få se hur det blir!

Jag skulle även vilja berömma mig självför min förmåga att få samma ekparkett i så många olika nyanser i det här inlägget. Jävligt fett, tycker jag.
fotografi och övrigt digitalt | |
#1 - - deskriptiv:

Åh, så fina grejer ändå! Foto är så svårt men ändå så lätt, eller hur det nu blir, hehe.

#2 - - Martina:

Jag uppskattar verkligen allt det där nu. Önskar att jag inte hade slängt så många provpapper, dom är så handgjorda du vet. Fina att sätta upp på väggen !

#3 - - Puck:

<3

#4 - - esteterier:

Vad kul att hitta sånt när man rotar!

#5 - - deskriptiv:

Tänkte att jag dubbelsvarar!



Jag köpte mängder med böcker (och lite andra saker också såklart), men först köpte jag Djurens Rätts kokbok, mest för att jag är nyfiken och vill testa lite veganskt också, fast jag inte gillar grönsaker. Sen köpte jag en slöjd-bok som en ledare från ett läger skrivit, som heter Små-slöjd och är himla fin, och några skönlitterära också, fast på Pocketshop efteråt, eftersom jag inte hittade något jag ville ha inne på själva bokmässan i all trängsel (först råkade jag skriva bökmässan, och det stämmer ju med alla små tanter överallt som står i vägen för alla andra)...

Och så går jag Estet Musik, faktiskt. Vi har den kursen som ett måste, och den är faktiskt riktigt rolig hittills! Men så har vi en av våra bästa teori-lärare i det också, till skillnad från resten...



Och mormorsrutor virkar jag också! Fast det tar ju sån tid... tror inte det blir någon filt för min del, men en halsduk, det ska det bli!



(nu blev det himla långt också, men äsch!)

#6 - - linnea/chessclub:

åh så himla kul att ni faktiskt fick hålla på med analog fotografering!inte många fotokurser som innehåller sånt längre..

#7 - - Isabella:

Big like på din glasbild!

Meeeen, vetu varför det blev blodrött? Jo vettu, smarta nina(hette hon va?) lyste med sin iphone för att se när hon skar färgpappren till provlappar........ när jag såg det kände jag såhär: ........o....keeej...... MIKAEEEEEEEL?! T_T

Upp