glitter och magi för att hålla reda på allt

Det har blivit tradition att jag gör en egen fräsig framsida (obs! använde mest ordet fräsig pga allitteration och lite för att det är ett himla bra ord) till min kalender varje höst. Runt skolstart liksom, lite klippochklistra och plötsligt en mycket tjusigare kalender att ha hela året! I år är inget undantag, och idag fixade jag mig en!

Det ingår alltid några jättefina (fula) framsidor som man kan byta mellan i kalendrarna. Men alltså, nej. Gör egen, säger jag, oavsett om du bara sätter dit en bild på Backstreet Boys eller ritar en sol. Gör en garanterat mer glad än någon mystisk blomma.
Jag tänkte dock inte köra på pojkbandsgrejen, men letade runt massor i tidningar efter en passande bild. Ville egentligen ha en bild på en människa i en rymddräkt som jag hittat i tidningen från Monki, men den hade jag tydligen klistrat fast på något annat redan. Livet är hårt. Jaja, jag hittade en bild på karusell + träd i samma tidning och det kändes minst lika bra.

Jag utnyttjade mina superskills i kalligrafi och skrev lite siffror. Och så glittrade jag, det är ju obligatoriskt för tiden. 



Såhär blev det! Baksidan fick bli ett mönster som var på insidan av fram- & baksida i Monkitidningen (alltså hur fin var inte den?). Fast själva kalenderstommen är lite tråkig för plasten framför bilden är så dimmig och vit att bilden blir lite suddig och kontrastlös.
Hursomhelst, nu är jag redo för skolstart!

Jag börjar på måndag, är taggad och lite nervös så allt är som det ska. Fick hem min kurslitteratur förra veckan och tog med ryggsäcken till posten för att jag skulle slippa bära dem hela vägen hem. Fast lådan gick ju inte alls ner, jag fick offra mina armar. De har återhämtat sig nu dock, så det var värt det. Men vad gör man inte för böcker?

Min favoritbok hittills: Art History - A critical introduction to its methods. Varför? Namnen på de som skrivit den. Hatt & Klonk. Vill skriva uppsats om den bara så jag kan få skriva jättemånga hänvisningar till dem.
Bubblare: Pompeji, skriven av Mary Beard. Kan fritt översättas till såväl "Glatt skägg!" som "Gift dig med Skägg."

Konstvetenskap I på SU - here I come!
alster & makeri | |
#1 - - Linnéa:

vad roligt att du ska läsa konstvetenskap! och kalendern! verkligen fin! såg förresten ditt löv när jag var på liljevalchs i helgen!

Svar: Ja! Det ska bli så himla intressant!Åh, vad roligt! Vad tyckte du om utställningen?
litesocker.blogg.se

#2 - - Fredrikapåvinden:

Men alltså, hur lyckas du gång på gång? Blir ju så avundsjuk på dina skills. Superduperfin!

Svar: Gud vilken komplimang! Aaah, tack så mycket!
litesocker.blogg.se

#3 - - Regnboge:

Det var jo heilt magisk! Flink du er!

Svar: Tack fina du!
litesocker.blogg.se

#4 - - Kajsa:

Kul kurs du ska gå!

Och vilken superfin kalender!

Svar: Det kommer bli kalas - och tacktack!
litesocker.blogg.se

#5 - - Anna María:

Toppenfin kalender! Älskade att fylla och fixa med min kalender förut, nu har jag dock helt gått över till digital kalender, lite tråkigt nu när jag tänker på det.

Svar: Tackar! Kan inte riktigt med digital kalender dock, får ingen översikt och tappar bort mig. Analogt all the way.
litesocker.blogg.se

#6 - - emil:

åh kalendern <3<3<3 och Hatt & Klonk alltså <3

#7 - - emil:

åh och ja lycka till med skolan min vän!

Svar: Tack kompis!
litesocker.blogg.se

#8 - - Ellen (alatariel):

Super fin kalender! Bilden var ju bara för fin. :)

#9 - - Elin-Alice:

Åh, konstvetenskap <3 Jag läste det den här vårterminen (fast i Göteborg förstås) och det var hur fint som helst. Och kalendern blev helt magisk!

Svar: Åh, vad härligt! Jag är sjukt taggad på att bli inspirerad. Vad gör du nu i höst?
litesocker.blogg.se

#10 - - Sofia:

Läste samma kurs i våras (toppenbra!), men tro mig, Hatt och Klonk lever inte upp till sina festliga namn!

Svar: Nej vad roligt! Nu blev jag ju nyfiken, haha! Var det bra alltså? Är så taggad! Och tråkigt med Hatt och Klonk, det hade kunnat vara vackert.
litesocker.blogg.se

#11 - - Viktoria:

åh vad härligt det ser ut! :D nu fick jag lust att vara kreativ med min kalender också!

#12 - - Emma:

Men hallå vad fint!

Svar: Tacktacktack du!
litesocker.blogg.se

#13 - - Ellen:

DÖR VAD FIN!!!!!!!

Svar: Haha, puss!
litesocker.blogg.se

#14 - - nathalie.:

åh. så himla fint.

Upp