när vi står på toppen av ett berg och känner doften av snö & hopp


Leker med cernitlera lite just nu, och igår gjorde jag en fjällräv.

Han fick bo på en av våra glittrigaste stenar, som vi har kvar sen jag hade en liten stensamlarperiod som barn. Hehe.

Han ser rätt kunglig ut! (Och ja, där står min adventsljusstake och låtsas att den inte är en julprydnad! Så är det ibland. :D)

Fast vi får se om det blir särskilt mycket mer cernitlerande. Tydligen får temperaturen när man bränner inte överskriva 110° C för då bildas skadliga ångor. Jaha, tänkte jag, för det lägsta på vår förbannade gasugn är ju 130° C. (Den är lite värdelös; ojämn, oförutsägbar och inkapabel till att ha över- och undervärme samtidigt. Fast brödet blir gott!) Men jag fixade med lite finlir, så det gick nog bra. Hehe. Livin' on the edge!
alster & makeri | |
#1 - - Synne:

For en hyggelig blogg, og for en supersøt fjellrev! Så flink du er!

#2 - - esteterier:

Åh, jag gillar din blogg så himla mycket! Och "saker att le åt" allra mest tror jag. Så mycket att jag gjorde ett litet inlägg om det: http://esteterier.blogspot.com/2012/01/om-en-evighet-med-saker-att-le-at.html

Hoppas det känns okej? :)

#3 - - Marie:

Kul att se någon mer som leker med lera! Har du sysslat länge med det? :)

#4 - - emelie:

Hej! Vilken fin blogg du har! Här ska jag fortsätta titta in! Kul att du också gillar ugglor btw :)

#5 - - samovaren:

åh! søøt!

#6 - - emil:

ÅH vilken söt!!!

#7 - - Hanna:

Åh, vilken fin kompis!

Upp