Ser du löven för alla träd?

Igår var det ju vernissage för Ser du löven för alla träd?, så jag tog mina två bästa lemurer under armen och begav mig ut mot Djurgården.

På dagens agenda stog även studentpresenter, så vi kollade runt efter det med. Fast mest hittade vi grejer som vi själva ville ha, som vanligt!
Men vi tog i alla fall sjuan ut till Liljevalchs!

Och gick på utställning! Det var sjukt mycket människor och löv ÖVERALLT. Där fanns så himla mycket olika knasiga och fina idéer.

Skiftnycklar, till exempel!

Ugglor. (!!!)


Glödlampor och metallträd.

Fungerande klockor!

Dockhus!

Meme-löv!

Wordfeud-löv.

OCH DEN FINASTE. Vi blev helt lyckliga av den här, så himla fin.

OBS! Johannas riktiga reaktion till slottlövet!

Mitt hade blivit rätt så tilltufsat men äsch. :D


Och Ljómilövet hängde längst in längst upp, haha.



Generellt så var det tokigt överväldigande och på tok för mycket folk, så efter en stund lämnade vi den syrefria sardinburken och tänkte att vi får allt åka tillbaka och titta noga någon annan dag.
Ljómi, äventyr & minnen | |
#1 - - Julia:

hur fint som helst!

#2 - - hanna:

Åh vad kul, slott-lövet var alldeles, alldeles underbart :DD

#3 - - Linnéa:

alltså slottlövet! magiskt! jag skulle gärna vilja se den där utställningen! vad fint det verkar, även om det ser trångt ut.

#4 - - emelie:

ååh så vackert! Undrade hur de skulle se ut med alla löv på plats! Måste åka dit och se själv! :)

#5 - - Kajsa:

Så många, fina löv!

#6 - - Frida:

Men åh, ramlade in här av en ren tillfällighet. Det är min fina madre som är skaparen till slott-lövet. Hon bloggar ju ta mig tusan också, du finner henne här: http://textilmarie.blogg.se/ !

#7 - - emil:

Ah SLOTTSLÖVET <3<3<3<3<3 gud vad mycket löv det var!

#8 - - aliciasivert:

Copy, paste: Slottlövet!



Alltså vagnen och skalbaggen och hängträdet och allt.

Jag missade helt det här. Vet inte om jag är så förtjust i själva lövformen (och tycker det känns lite tråkigt att de presenterades så kaka på kaka) men idén sätter igång fantasin alright. Jag gillar att alla jobbar med samma grund och sen skapar något som blir personligt, och helt olika, fast ändå lika.



Och jag älskar bloggosfären. Att du lägger upp det här och då postar någon annan länken till skaparen så får man ännu mer att gotta sig i. Hur bra som helst.

#9 - - Man:

Är så nyfiken och det ser så bra ut!

#10 - - Elin-Alice:

Tappar andan av hur fantastiskt det ser ut på de här bilderna! (fast tänker att jag nog själv inte skulle uppskatta det lika mycket i trängsel) Vissa löv är helt underbara i sig (glödlampelövet till exempel, och slottet förstås) men att de är hängda som en tät skog gör det helt sagolikt.

#11 - - Regnboge:

For eit herleg prosjekt!

#12 - - Christina:

Läckert! Nåt sånt har jag aldrig sett förr ...

Upp