regnbågsslottet som finns och inte finns

Det var många år sen det började nu. Färre än tio men fler än fem, men jag vet inte exakt. Jag tror det uppkom precis när alla skaffat Comviq Kompis och smsade som galningar. Speciellt min vän Johanna och jag, vi smsade om inget alls mest hela tiden.
Men ibland kom vi fram till saker, stora som små. Som hur konstigt det var att blåbärsemo fanns med i T9. Eller att Mario i mitt mobiltema förmodligen slutat dansa för att jag glömt att mata honom (ja, jag hade ett mariotema, och ja, han dansade!). Eller att vi helt enkelt skulle ha ett slott tillsammans när vi blev stora.

Det här var inte en sån idé som var rolig en stund men försvann så fort vi la huvudet på kudden den kvällen, nej, den tog ett hårt tag i oss båda och bestämde sig för att stanna.
Att ha ett slott ger inte bara den där prinsesstämpeln man så trånade efter som barn, utan har även många andra fördelar. Till exempel är det brutalt överstort. Slott som än så länge bara existerar i fantastin är dessutom lite extra bra, för det finns inga som helst begränsningar. Det finns alltså gott om plats för galna och bra idéer.

Då och då lägger vi därmed till lite nytt i våra planer. Ny färg på utsidan, eller kanske, ett nytt rum. Vi har haft så mycket olika idéer att jag knappt minns dem (vi borde skaffa oss en bok att skriva in allt i, så vi vet vad vi behöver när vi väl bygger det!) men alldeles för några dagar sedan kom det senaste tillägget: ett djurbebisdagis.
Tycker det känns extremt bra. Sengångare, flodhästar, uttrar - listan blir lång. Men bra blir det nog!




äventyr & minnen | |
#1 - - emil:

Jag tycker det låter som en helt fantastisk idé!

Så om ni skulle behöva personal i djurbebisdagiset så är jag på!

#2 - - Elin-Alice:

ååååh, utterbebisen är ju bara för söt! jag vill bara klappa och kela med den, fast den skulle nog bita av mig både fingrarna och näsan då... förresten tycker jag att slottsplaner är fantastiska, jag har också sådana.

Upp