vårsnö, aldrig någon annans


Fladdrade iväg till parterren och åt glass med mina kära Ljómivänner idag! Där snöade det för fullt.

Johanna lekte med Paddan, för det gör man ju om man har en sån. (OBS! iPad, om ni inte förstod.)

Det lektes lite i Stockholms roligaste fontän. Den sprutar allmänt oförutsägbart så man kan bli blöt om man har otur, fasligt populär bland Sjöstans fyra miljarder fyraåringar.

Fnittrigt.

Anki tog fram sitt allra äventyrligaste jag och sprang när det var fullt ös.

Fina körsbärsblad överallt!

Sen fick man allt gå runt på tå ett tag för att bli torr - men inte smutsig - om fötterna!

Sen gick vi vidare till nästa körsbärsdal.

Sådär som man ska såhärårs.


Och där satt vi tills det var dags för filosofilektioner och dylikt.
Hemskt trevligt!

Ljómi | |
#1 - - Angeliqa:

Vilka härliga bilder! Det tycks ha varit en himla fin dag

#2 - - emil:

ååååååååååh så himla fint <3 om man inte ser husen eller dagens bebyggelser i bakgrunden kan man nästan få för er att ni är i värsta sagolandskapet <3

#3 - - Fellen:

Åh vad härligt det såg ut! Och åh alla blommor och allt grönt gräs. Det är ju riktigt sommar där du bor. Hjälp mig att trolla bort de sista snödrivorna i norr tack!

#4 - - jennifer:

men gud vilken fin dag det låter som du har haft!

Jag måste bara berätta något roligt för dig, jag har följt din blogg ett tag! Och en dag kom min pojkvän in på din blogg (hur vet jag inte riktigt, kanske via min bloglovin eller så)och brast ur sig att du var som en kopia av mig eller att jag var en kopia av dig, inte till utseende men mest kanske intressen och så, du gillar ugglor snappade han snabbt upp, att du läser Tove Jansson och det fanns till och med en bild på en klänning du hade på dig som jag också har (Jag köpte den faktiskt för att jag tyckte din var så fin, den med fåglarna på från H&M du vet)! Det var så kul när han sa det, för då insåg jag att det kanske är därför jag gillar din blogg så mycket, för att du gillar så himla bra saker!



Lite konstig kommentar av mig kanske, men var bara tvungen att berätta denna roliga historia, så nu kallas du min dubbelgångare av honom!



#5 - - hanna:

Så underbart!

och vet du vad?! jag har faktiskt hälsat på i den körsbärdal i Skåne där lite av BrödernaLejonhjärta spelats in :D

#6 - - Maren:

Så vakkert!

#7 - - Lisa:

mys och fint

#8 - - HANNA:

sv: Nej, jag har ju inte det! Är så dålig på att läsa böcker, prioriterar alltid mina kära tv-serier över böcker. Brukar gå bättre om somrarna dock, så det får bli mitt sommarprojekt. Har ju ändå sjuttioelva olästa böcker hemma i bokhyllan, måste ju ta tag i läsandet snart alltså för herrregud, så här kan jag ju inte fortsätta.

Upp