and another little llama

Trots mitt smått hektiska schema och ultimata utmattning när dagarna börjat lida mot sitt slut har jag hunnit pyssla lite! Jag plockade fram min gamla vän filtnålen och stoppningsvadd och bara gjorde häromdagen.
Så vad gjorde jag då?

Ja, det är egentligen lite oklart. Tanken var en lama, men det skulle kanske kunna vara en helvit okapi eller så också. Eller en hund med lång hals.
Han är fluffig i alla fall. Och härskare över Tellus. Jag tror han heter Åke.
Hejhej!
 
-
 
alster & makeri | lama, pyssel | |
#1 - - Julia:

gud så fin han blev!

#2 - - aliciasivert:

Men vad FIN!!! Vi tovade med skolan härom veckan - verkligen inte min grej. Det blev en liten skev och vindögd stackars kanin till slut men den tänker jag inte visa efter att ha sett Åke. Lamaperfektion. Såna kommer jag beställa av dig till alla mina framtida osnutna ungar.

Svar: Haha, tack! Äschdå! Jag testade sån såpa + varmt vatten-tovning för längesen, men lyckades bara göra bollar. Tycker om nålarna mycket bättre!
Men då får jag allt börja producera och öva! Kanske utöka. Lamor passar bra för att de är så himlans fluffiga, men kaniner och får skulle nog funka de med.
litesocker.blogg.se

#3 - - Linnea:

så fin! älskar lamor (i mina ögon är han allt en lama, åke)

Svar: Vad bra då! Då tycker jag att vi konstaterar det nu och för alltid - det är laman Åke och inget annat.
litesocker.blogg.se

#4 - - Regnboge:

Sg nydeleg! Og han ser ut som ein bra verdensherskar.

Svar: Ja, jag känner att världen ligger i trygga händer. Eller hovar. Jaja!
litesocker.blogg.se

#5 - - jennifer:

Men, så fin!!!

Svar: Pusstack du!
litesocker.blogg.se

#6 - - Louise:

JAG DÖR LITE SÅ FIN! Och Åke! Bra namn på en lama/vad-hen-nu-är.

Svar: Visst! Ibland så bara kommer rätt namn naturligt.
litesocker.blogg.se

#7 - - emil:

ALLTSÅ SÅ HIMLA SÖT!!!

Svar: Jag kanske skulle döpt den till Emil, hoho!
litesocker.blogg.se

#8 - - Anki:

Men alltså OJ VAD SÖT jag vill äta upp honom. Vad duktig du är på att tova, du fick till och med till hovarna/vaddetnuheterpåenlama så att det slutar vara fluffigt precis där. Det enda jag har lyckats tova är en mask med en hatt.

Han ser så lugn ut, inte alls så som man tänker sig en världshärskare. Det känns tryggt.

Svar: Jag känner inte att jag kan stötta Åke-ätning, tyvärr.Tacktack! Jag har ju tittat på hur de ser ut lite, annars är det ack så svårt!
Mask med hatt låter fabulöst det med ju! Men vi borde faktiskt tova någon gång. Det är fasligt roligt ut!

Ja, tror vi kan vara lugna!
litesocker.blogg.se

#9 - - maja.:

men åh vad söt! Det var längesen jag tovade. Men hur gjorde du nosen och munnen? :)

Svar: Nosen och munnen är bara sytt! Fäste trådarna på andra sidan huvudet och har täckt med mer fluff där!
litesocker.blogg.se

#10 - - p h i c s . b l o g g . s e - Linnea -:

Vad använder du för kamera ? :]

Svar: Nikon D90 + 50 mm f1.8! typ alltid. Jag + byta objektiv = inte sant.
litesocker.blogg.se

#11 - - Linnéa:

verkligen jättesöt! låter som ett mysigt pyssel, borde kanske lära mig nåltovning!

Svar: Det är egentligen inget att lära sig. Man behöver ha nål och en liten bit skumgummi så man inte sticker sig, och sen så bara stoppar man in nålen en miljard gånger där man vill att det ska gå inåt!
litesocker.blogg.se

#12 - - Elin-Alice:

Alltså, sötaste lilla djuret! Om så söta och snälla fluffigheter styrde över världen skulle jag känna mig ganska trygg och bättre till mods än nu.

#13 - - Martina:

Haha söt Åke!

#14 - - Ellen (alatariel):

Alldeles ljuvlig! Jag tycker absolut att det ser ut som en lama. Och kul att du placerat den på jordgloben! ;)

#15 - - hille:

haha åh, så galet galet fin med perfekta namnet!

Svar: Ja, han passar allt som en Åke!
litesocker.blogg.se

#16 - - Frida:

Hihi sådan galet söt liten Åke!
Kram

#17 - - Man:

Jag tror att jag är lite kär. Åh!

Svar: Åh som i Åhke!
litesocker.blogg.se

Upp