pelargoner på parad


Det var ju faktiskt rätt så längesen jag gjorde i ordning de här. Ville ha lite tjusigare ytterfoder till alla mina pelargoner, och eftersom målet med livet är att samla tantpoäng blev det decoupage.
En gång följde jag med mormoror på trädgårdsvisning hos en som var med i trädgårdsföreningen på ön, och denna magnifika dam hade en hel vägg med olika pelargonsorter och varenda en hade en decoupage-kruka. En sån vägg är onekligen mitt enda mål i livet. (De som hade den trädgården hade dessutom BYGGT en sjö på sin tomt, med en liten ö, Monetbro och allt. Men det är en annan historia.)

Nåja, jag fyndade tre små terracottakrukor i bytesrummet, köpte tre små fat och satte igång. Målade lite. Ville ha vita krukor och guldiga fat, men min guldfärg är borta! Ackack. Jaja, jag blandade silverfärg med ockra och det blev rätt bra!

Bilderna är urklippta ur The Decoupage Sourcebook som vi bara såklart har, vilket är världens bästa grej. Ska visa den någon dag. Ena sidan fick bli ett ett underhavsäventyr och den andra fick bara bli fin och enhetlig.

Nåja, hoppas de trivs och växer till sig nu, mina små pellisar.
alster & makeri, hemligt & husligt | |
#1 - - Louise:

Men gu' så fint! Varför har jag inte tänkt på att det går att pimpa krukorna själv, när alla (okej, de flesta) som går att fina 2hand är rätt.. inte fina.

#2 - - Alicia:

Har guldfärg! Ta med faten imorgon om du behöver.

Svar: Åh! Fast jag gillart som det är. (Plus att jag megalackat ovanpå, så jag tror knappt det går.) MEN TACK :D
litesocker.blogg.se

Upp