symbolik och kärlek

Symboler är så magiskt när det kommer till att kommunicera, de berättar så mycket samtidigt som de enkelt kan kamoflera sig som ord eller bilder. Möter vi ett tecken vi inte är bekanta vid reagerar vi inte, men de insatta kan se och förstå.
Kanske allra finast är det med fandoms. En liten brosch, en sjal, en tröja, ja vad somhelst, men varje gång jag ser något så bildas det en tyst relation blixtsnabbt. Det blir lite varmt inombords. 
"Vi har något gemensamt som vi tycker om med hela hjärtat." 
Det är fint tycker jag. Det resulterar sällan i något direkt samtal, men det handlar inte om det. Det är tyst kommunikation. Magisk kommunikation.

Och så häromdagen insåg jag att jag hade plockat på mig en liten samling symboler som jag har med mig varje dag, vissa mer subtila än andra.
Jag undrar hur många hittills som sett någon av dessa och fått den där varma känslan i magen som jag får när jag ser något liknande. Vore ju fint att veta.

Har ni några symboler? Finns det några ni alltid reagerar på?
Reagerar ni på de här?
sakligheter och saligheter | |
#1 - - Jennifer:

Jag ler verkligen alltid när jag ser människor med gryffindor-halsdukar. Så bäst.

Svar: Javisst! Jag tänker mig att alla har det i Skottland pga där ligger Hogwarts. (Hehe)
litesocker.blogg.se

#2 - - Ellet:

Är sproilans ny här, har precis hittat din blogg! Verkar vara supermysigt härinne, jag ska nog återkomma :D

Svar: Åh, trevligt! Hoppas du kommer trivas!
litesocker.blogg.se

#3 - - Elin:

Så vackert allt! Jag får ofta kommentarer på min Stephen Colbert väska, alltid lika kul :)
Men ja, det är sällan man tar modet till sig själv att kommentera på något, vilket ju är lite synd. Fast en gång när jag delivered mat till en gäst och han öppnade i en Doctor Who tröja var jag ju bara tvungen att berömma t-shirten, haha!

Svar: Den tror jag till och med att jag reagerade på någon gång. Eller? Haha, åh ja. Fast jag tycker det är fint ändå. Speciellt om båda har något attribut från samma bok/serie.
litesocker.blogg.se

#4 - - Annelie:

Får jordens varmaste känsla i magen när jag ser alla dina prylar! Reagerar extra mycket på elevhemshalsdukar (paraderar själv runt i en Gryffindorhalsduk).

Svar: Åhh ja. Såg en som hade en sån en gång och blev helt till mig, tills jag upptäckte att det bara var en polokrage i gult och halsduk i rött. Besvikelse!
litesocker.blogg.se

#5 - - Hanna:

Halsduken framförallt=)

SJälv reagerar jag på alla där det på någotvis syns att dom klättrar. Och om någon mot förmodan skulle visa på något sätt att dom är iller ägare så skulle jag bli lite till mig tror jag bestämt.

Svar: Åh, ja. Kan tänka mig!
litesocker.blogg.se

#6 - - Alicia:

Åh, jag får magknorr!

Det bästa med att vara sjukt nördiga och maniskt kreativ är just de möten (de ofta hemmaskapade) nörddetaljerna leder till. Oftast är det Gryffindorhalsduken såklart. Den har åsamkat många samtal i tunnelbanan och lockat butiksbiträden att kavla upp skjortärmen och blotta dödsrelikerna på handleden, för att inte tala om alla människor som mailat från andra sidan jordklotet för att kommentera I'd get sleazy for Ron Weasley-tröjan.

Allra allra mest tycker jag om när jag connectar med någon över ett Tom Waits-fenomen, för det händer så himla sällan och legenden om Tom utgör en så enormt stor del av den jag är.

Intern nördhumor är min bästa källa till lycka.

Svar: Haha nä, gud så fint! Jag har ännu inte råkat ut för särskilt många gladheter vad gäller min halsduk, men det kommer nog. Men din sleazy Weasley-tröja är ju verkligen världskänd! (Du med!)

Åh ja, jag får lite så med Doctor Who! (fast mer förut) för att det inte är helt vanligt (tex jämfört med HP liksom)

Visst är det! åh.
litesocker.blogg.se

#7 - - Beatrice:

Åh, jag blir glad i magen av både Gryffindor-halsduken (går själv runt med en Ravenclaw från London), och Tardis-målningen! Däremot har jag ingen koll på broschen, var är den från?

Älskar när man ser nörd-grejer på andra, det är bästa sortens connection med andra! Tyvärr bor jag i en rätt liten stad full med människor som ser likadana ut, men när det händer blir man å andra sidan alldeles till sig!

Svar: Åh ja. Tardis-målningen är verkligen en av mina favoriter från hela serien, är en sucker för konsthistoria och DW så liksom, dubbelt upp megabra. Broschen är en mockingjay pin - du vet Hunger Games?
Åh, ja, det kan jag verkligen tänka mig!
litesocker.blogg.se

Upp