att pryda väggarna med minnen från förr


Det är nu ett bra tag sen vi flyttade in här, men jag håller liksom ständigt på och fixar och donar för att få maximal bra-faktor i mitt rum. Har skaffat en liten väggspegel (har satt såna smala långa på insidan av garderobsdörrarna dock!) med rosor i ramen. Den får samsas på en liten väggsnutt bredvid min dörr tillsammans med lite andra finheter.

Fotot är mitt bästa på Johanna och Anki aka mina Ljómi-vänner och den lilla svarta är en rysk tavla jag köpte på Stadsmissionen! Älskar rysk konst med svart bakgrund och eldiga färger, speciellt de som gestaltar slavisk folklore, tex The Firebird. Den känns så underbart Fenix! Högst upp till höger ser ni ett ark som jag skar ut ur uppslagsverken, Lady Clown Cha-U-Kao av Henri de Toulouse-Lautrec och så sist men inte minst Gustav Klimts porträtt av Adele Bloch-Bauer.

Det känns lite snett och ojämnt fortfarande, så jag ska skaffa mig lite mer och fylla ut men det känns redan fasligt bra!
 
hemligt & husligt, sakligheter och saligheter | |
#1 - - Regnboge:

Du er so flink til å finne vakre bilete og ting og setje det saman på slik ein magisk måte! Eg har gradvis blitt meir og meir glad i russisk biletkunst - eg trur eg skal vere på utkikk etter det.

Takk for at du er so inspirerande <3

Svar: Ja! Håll utkik! Har ju haft min ryska board på pinterest ett bra tag och får nästan ont i hjärtat för att allt är så fint, så lyckan när jag hittade den där alltså! Det är ganska vanligt med ryska små träskålar och kanske salladsbestick i svart med guld/orange annars. Khokhloma tror jag tekniken heter, googla för bilder! Fintfint. Lite som kurbits fast ryskt, liksom.
litesocker.blogg.se

#2 - - Daniella 🌙:

Allt verkar så himla fint hos dig ❤

Svar: Men puss!
litesocker.blogg.se

Upp