ängar och hav


Så jag har virkat en födelsedagsfilt till min bästa Lemur Johanna. Ni såg den i bruk här men jag tänkte visa lite mer.
Den virkat återigen som en gigantisk mormorsruta, men för att få den att bli lite störra gjorde jag den glesare genom att göra V-stygn istället för grupper om tre stolpar, dvs bytte den mittersta stolpen mot en luftmaska. Probably makes no sense om du ej virkar men jaja. Nu vet ni. Tycker om det!

Garnet är köpt i andrahand (NYTT GARN ÄR SÅ HIMLA DYRT FÅR ÅNGEST OCH VÅGAR INTE GÖRA NÅT AV DET #ängslig) och är en blandning av bomull och silke. Alltså superlent och fint. Tjohej!
Varvat blått och grönt i rader om tre och sen kört grönt tills garnet tog slut. Och så fransar. Är i en tid i mitt liv där jag tycker att filtar ser ofärdiga ut utan fransar, vilket är lite segt eftersom fransar tar tremiljoner år men fint äre.
Har ingen aning om hur stor den blev, men här får ni en katt ni kan förhålla er till storleksmässigt.
 


 
alster & makeri | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Super fin måste jag bara säga! ^^

Upp