blombladspoesi

På studenten fick ju både jag och Lollo himmelska buketter med pioner, och när jag var ute på vift tog hon hand om bladen från dessa och la dem i böcker för att pressas!


Idag plockade vi fram dem!

På sidorna i hennes eventböcker låg där pressade ljusrosa blad här och var.

Och idén med det hela var att återigen få användning för the laminator. Vi har ju laminerat spets tidigare!
Jag tror att en laminator mår som bäst om den blir matad med blomblad och spetstyg.

Och såhär tjusigt blev det. Himla nöjda är vi!
alster & makeri | |
#1 - - Emil:

Aaaah vad fint! :D

#2 - - Emelie:

Aschasch, fortfarande inte bilder. Får helt enkelt ta och suga på den karamellen till dess att internet tagit sig i kragen.



Och det här med scouterna - ingenting säger ju att man ändå inte kan träffa dem. Nog har du träffat ett par vänner som är värda att hålla i, det kan jag allt tänka mig! Sedan förstår jag att det är svårt att saker rinner ut i sanden när man inte har bestämda tider och datum...



Åh, verkligen? Vem är din andra Gullmars-internet-boende? Riktigt skojigt, om jag får säga det själv. Men du bor med föräldrarna i Hammarby? (säg ja, annars kommer jag få dåndimpen av avund!)



Alltså, jo, jag avgudar ju hasselnötter i min egengjorda müsli och jag har ingenting emot pecannötterna i glassen, men jag kan inte äta pistagenötter, valnötter eller andra ting. Kan vara för att min pojkvän överåt sig på valnötter en dag och fick magsjuka, och kan därefter inte äta det. Det verkade smitta av sig på mig, för nu blir jag också illamående bara jag tänker på det.. Hm. Udda.



Men du, försök! Köp Cookie Dough nästa gång! I DARE YOU (super-evil provocing glare)



Sant! Fast jag byter gärna ut kaffet mot en kopp te. Men det går verkligen inte att toppa fikat. HAHA, det vore VERKLIGEN ett megafika. Om det ens gick att anordna.. Vore typ om du kunde se ditt framtida bröllopp som ett stort fika, då, eheh. Fika brölloppstårta!



Åh, ja! Jag har sökt in till Stockholms Univeristet som psykolog, och hoppas komma in. Gör jag det ska jag plugga, och flyttar då in i min lägenhet (tillsammans med pojkvännen som får flytta med, snäll jag är, ehe) lagom till det. Han ska även också gå på universitetet, så vi pluggar och bor ihop.

Sedan har jag ett deltidsjobb nu, som jag tänkte fortsätta ha. Som simlärare för barn och babysimsintruktör. Är inte så mycket, 1-2 ggr i veckan, men det ger ju lite åtminstone :)

Och vad är DINA planer, miss ambitiös?

Upp