fyra låtar som gör mig nostalgisk

Kent - Om du var här
För att vi brukade spela den om och om igen i bilen med Pappa när jag var kanske tio. Och så sjöng vi med i refrängen så högt vi kunde tillsammans. Den gör mig glad och sorgsen på samma gång.
 
Shakira - Waka Waka
Haha. Lägerlåt på ett av de mysigaste scoutlägren jag varit på - Safari 2010. Hörde den minst en miljard gånger den veckan. Vi hade till och med en gemensam dans till den! Bästa sommarkänslan inombords av den här! Åh. Fast det bästa med det lägret var att vi väcktes av The Cirle of Life på så himla hög volym varje morgon. Vaknade pigg varje dag den veckan. (Det ryktas att någon välte när hen padlade kanot den veckan och fick simma jättelångt in till land med den. Osäkert vem det var dock.)
 
Di Leva - Vem ska jag tro på?
Ännu en fin som påminner mig om 2010, fast den här gången är det från när Ljómi var på Peace & Love. Vi sjöng på den nästan hela veckan, jag kunde liksom inget av texten i början och hela första versen när veckan var över. Bara häromdagen berättade Johanna att hon ibland när hon vaknar tänker "Ännu en dag, jag vaknar upp igen". Samma vecka såg vi Di Leva själv köra den efter att ha druckit vatten ur en vattenkanna.
 
Billie The Vision & The Dancers - Vamos A Besarnos
Varje år i oktober någon gång är det ett scoutevent som heter JOTI (jamboree on the internet) där det under två dygn öppnas gigantiska chattrum över hela världen, och så sitter man och pratar med en massa människor från Australien eller Brasilien eller Gotland en hel natt. Det här är från ett år när det inte var så många från scoutgänget där, men jag och Johanna hade satt oss tillrätta bland kuddar och madrasser i ett av de mindre rummen. Där satt vi hela natten, gäspade lite men chattade med världens mix av människor. Och så lyssnade vi på Billie The Vision konstant. Vi smög upp och kokade kaffe mitt i natten trots att de flesta sov, och när det började ljusna tittade vi på Zuper-Zebran (underlig film) och halvsov tills det blev morgon på riktigt.
Jag minns inte vilket år det var, men jag minns att det var bra.
allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Waka Waka är en så fin låt! Jag får också så många minnen av den. :)

Upp