icke-krya existenser och explosioner

Mitt utbud av potentiella collagebilder har varit så fruktansvärt stort sen jag slaktade de dryga tjugo banden uppslagsverk vi skulle slänga inför flytten att de bara legat i mina skåp som en enda stor helstekt elefant. Plockade fram dem några gånger, men det var så mycket att jag fick svindel och stoppade undan dem genast. Slutligen insåg jag att det enda sättet att äta helstekta elefanter på är en bit i taget, så jag satte igång.
 
Under min nu två veckor långa period av icke-kry existens (jag lovar, jag ska till doktorn imorgon) har jag börjat klippa ned helsidorna till enstaka bilder, samlat favoriterna på hög och fyllt mapp efter mapp med bilder på berg, rymd, gamla genigubbar (grymt överrepresenterade), stela 1700-talsporträtt och vulkaner i genomskärning.

Resultatet är ett antal påbörjade men två färdigställda collage som ska förändra världen. Vi börjar här:
det var inte jag, collage by jessica andersdotter, jessica andersdotter, collage, the world, the end, nuclear weapon, anonymity, blame game
119. det var inte jag av Jessica Andersdotter, 2013.
Bilder från Bra Böckers lexikon.
 
alster & makeri | |
#1 - - H:

Vad roligt! Jag har så svårt för att ta sönder böcker men om de kan få nytt liv så är det ju bra :)

Svar: Men ett lexikon från 80-talet med mängder av faktafel är det nog ingen som skulle ha intresse av mer än jag har av urklippen!
litesocker.blogg.se

#2 - - Kristin:

aaah hur grymt som helst! har själv en massa utklippta bilder och några gamla lexikon liggandes. varför gör jag ingenting av dem?

Svar: Amen tack du! Spring iväg och skapa! Det är bäst.
litesocker.blogg.se

#3 - - Jennah:

Jag brukar slänga/sälja alla böcker jag inte riktigt tycker om. Men det är så många man faktiskt tycker om att det blir rätt gott om böcker hemma ändå :)

Svar: Jodå. Vi hade ofantligt mycket skräpböcker hemma så det behövde slängas en massor!
litesocker.blogg.se

#4 - - Regnboge:

Oj! Ein av dei beste collagane eg har sett!

Svar: MEN DU. Puss. <3
litesocker.blogg.se

#5 - - Jennifer:

Fullkomligt älskar det!!

#6 - - Man:

Så-jädrans-bra!

#7 - - Alicia:

ÅH IH! Jag är så collagepepp numera att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv. Dock oändligt trött på mitt utbud av bilder och framför allt kan jag inte hitta min plåtburk med ord! Om den är permanent borta är det det värsta jag råkat ut för ever. Har samlar rubriker och salighetsord i den under hur många år som helst och BEGRIPER INTE hur jag kan förlägga den. Paniken.

Men det här skulle ju inte handla om min vardagsförvirring utan om hur utomordentlig denna skapelse är. Censuren, rubriken, "kärnvapen 121", att du scannat den med bindningen i vänsterkant, döden och världen och alla som skyller ifrån sig. Samhällskritiskt och estetiskt vackert. Så som jag gillar det allra allra bäst.

Svar: Collagepeppen, hejaheja! Men alltså monstersorgen om den är på vift. Hoppas den kommer fram. :(
Men åh, tack! Alltså dina kommentarer är alltid guld värda - du verkligen tittar. Blir alltid glad!
litesocker.blogg.se

Upp