iskristaller

Jag tänker då inte sticka under stol med att julpyntandet har fått sig en liten början här hemma. Som julentusiast extraordinaire så har jag egentligen inget val, när dagarna närmar sig första advent så börjar jag pynta trots att jag faktiskt är nästintill medvetslös av huvudvärk och okänd orkeslöshet bitvis.
Men vi kan ju börja med att kolla på det här som jag faktiskt gjort i ordning i år. Lite diskret snöfall i Havtornsgrenen vi har på skänken i vardagsrummet. (Fåglarna som tidigare bodde i den har flytt(at) söderut pga busig katt.)
Såhär ser de ut, ungefär, och är virkade av något vitt garn jag hade i gömmorna.
Letade snöflingsmönster kalaslänge till ett annat projekt, men föll för dessa för att de var så täta och höll formen utan att behöva stärkas!
Mönstret är härifrån, med oerhört pedagogisk beskrivning och de är rätt lätta att göra så är någon sugen på att virka lite vinter äre bara att sticka nålen i garnet och köra.
Efter mönstret förklarar hon även hur en kan sträcka ut och sära på dem lite, men jag gillar dessa små kompakta och knöliga snöflingor just nu. Rätt bra pynt att börja med, ändå.

(Jag är alldeles nyss hemkommen från sjukhuset, och även om det inte gick att byta sjukhus så var de oerhört tillmötegående och ville hjälpa till, så det gick vägen. Läkaren i fråga var dock en halvtimme sen, men noggrann och lugn så det gick bra. Jag har än en gång gett en massa prover och nu hoppas vi att de kan lista ut vad det är som är fel.)


alster & makeri | |
#1 - - Moa - theunknownregions.:

Åh vad fint med julpynt! Själv har jag dock så himla svårt att få någon riktig julkänsla och lust att pynta när det inte finns någon snö...

#2 - - Elisabeth :

Så fina flingor! Man måste också ha extra mycket fint kring sig när man är sjuk.

#3 - - Emil:

Så fint!!! :D
Hoppas verkligen de kommer fram till något bra på sjukan!

#4 - - Jenny Olofsson:

Åh ja så fint! Det kanske vore ett bra projekt att börja med för att lära sig virka :D Det ser ju otroligt bra och fint ut.

#5 - - Johannas Retro:

Åh, så sött!
Fin blogg du har förresten :)

#6 - - Maja:

Nämen å så fint.

Upp