att pryda sitt liv med finaste sakerna som är gjorda av minst lika fint folk

Något som gör mig extremt glad är när bloggare jag tycker om får sådan efterfrågan på de fantastiska saker de gör att de startar upp en webshop och får börja sälja! Det måste ju vara ungefär monsterroligt, kan ni tänka er? Att folk gillar något man gör så mycket att de vill ha det på väggen hemma. Helt fantastiskt, och åh vad det gör mig lycklig! 

Det är flera i min lilla bloggbekantskap (vi kallar det så nu, tycker jag, även fast jag inte är deras bekanta (bloggar är egentligen knasiga)) som gjort detta nyligen, dessutom.

Till exempel har monsterduktiga Annika Bäckström öppnat webshop där hon säljer sina fantastiska illustrationer. Härhär! (hennes blogg är dessutom alldeles fenomenal!)
Min favorit är den här:

Hanna är en fena på det där med att göra små lergrejer, och säljer helfina örhängen och nyckelringar. Hon säljer här!


Sen har vi Sofie Marklund, som säljer sin konst här!

Jag tycker himla mycket om den här:

Och så det som är så himlahimla bra är att Malin Ahlin säljer sitt! Fast jag vet inte, hon har ju inte öppnat webshop utan ska köpa in sina beställningar nu. Hmhm! Hon är i alla fall helt fantastisk!

Photobucket


Åh, om jag kunde skulle jag köpa allt!

sött som socker och fint som snus | |
#1 - - hanna:

så fint och det är klart jag inte har något emot det, bara trevligt :D

#2 - - Helena:

Hallå tjejen :) tack snälla :) lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg. kram*

#3 - - Man:

HAHAHA. Jag dör. Jag älskar att vi gillar/älskar typ exakt samma saker?



Och angående ditt brev - snitsigt och fint! Jag brukade (hm?) ha en brevvän som jag också skrev till med tusch. Tusch är en av många kärlekar i livet, så fruktansvärt underskattat!



Den är helfin! Du kan alltid låna hem den från biblioteket och säga vad du tycker om den! (Nej. Men min HP-besatta vän har dock pratat om den och jag har blivit så himla nyfiken - tror jag ska spara den till regniga dagar i Tyskland! M.å.s.t.e se! S.k.a se!)



Åh, det är aldrig bra! Det är farligt med höga förväntningar..



Jag med! Redan nu kan jag tänka mig att man kan dra det snäppet längre och diskutera inte bara hur man når den gyllene medelvägen utan också saker som varför himlen ser ut som den gör och vad som finns på andra sidan regnbågen! Låter det inte mysigt?



Attans! För det låter verkligen som den perfekta avslutningen på en dag. Stephen Fry-crush, nejdå. (Har du förövrigt läst hans böcker? Jag har tre stycken som jag borde läsa!) OCH JA. PERFEKTION ELLER HUR?! Och ja ja ja ja! Stephen Fry är så lugn och sansad och rationell och pålitlig.



Haha! Nja, kan föreställa mig det. Jag gick ju ett program med två inriktningar - samhäll och natur, och det var en del som var sjukt bra på båda. Blir så grymt imponerad (och avundsjuk)! Önskar också att jag lagd åt båda hållen, hoho. :-) Tänk att rabbla alla matematiktermer och ändå kunna alla länder+huvudstäder och statsskick..

Okej, jag gillar din förklaring, haha. Jag hoppas det med för din skull, för ibland ska man inte följa en massa mallar i livet utan bara testa sig fram! Tror det löser sig för din del ändå. ;-)

Men usch, känner samma sak. Hann dock aldrig utvecklas, men inspirationen återkommer väl förhoppningsvis snart.

Bageri låter fantastiskt! Det luktar så gott runt dem (HA HA?) och stämningen ska vara sådär gomysigt chill och möblerat lite udda, men fräscht.

Tack så hemskt mycket! (Och precis - känns som en bra start!)

Bra! För jag älskar den med! Blev lite skeptisk när jag hörde att en av mina klasskompisar fått för sig att den inte var så bra! Den är ju så sagolik och komisk och så. Och visst är den baserad på en bok! Neil Gaiman är författaren. Läste boken pga filmen tidigare i sommar, och den var bra men inte alls som filmen!



Haha. Hallon är riktigt bra saker! Och, hahahahahahaha?! Biggaråer är kärlek. Helt klart. Så gott!!



Datorer nuförtiden, det är svåra saker! Måste alltid påminna mig själv om att skaffa en extern hårddisk, men glömmer alltid. Och så tänker jag alltid att jag vill lägga det på roligare saker. Som böcker, filmer, fika och musik. Haha. :-)

Julkort behöver dock inte pysslas samman för hand - man kan ju alltid fota en julbild och fixa & trixa lite. :D Fast förstår vad du menar!

#4 - - Emelie:

Riktigt fina saker. Ibland blir jag avundsjuk på alla som är så begåvade (okej lite mycket ofta typ).

#5 - - Sofie / Komigensofie:

Hej fina du! Jag tänkte bara sticka in ett litet "pssst.." här! Bilden på ballerinan med rävmasken kommer finnas att köpa framöver på A3-papper för 300:-. Om du vill ha förtur på den så kan jag göra ett undantag :D Det finns bara 4 st... ;) Du kan väll maila mig om du är intresserad? :) Kram!

Upp