scoutfiten är komplett!

Steg 3 i scoutfitkalaset - get excited!
Ni vet hur scoutklädseln ser ut va? Blågrön skjorta, halsduk och sölja? Och så sjuuuukt coola märken på skjortan.
Ja, på halsduken då så ska man ju ha en sölja som håller ihop den. Vanligtvis en rund liten sak, men är man spindelledare så kan man ha en sånhär:
Ja, jag har gjort den helt själv. Bränt med glödpenna och allt! (och det är nog århundradets snällaste spindel, men hur skulle en araknofob kunna rita en som ser elak ut?!)
Men med tanke på den akuta rosettbristen i scoutklädseln tänkte jag att.. varför inte lyxa till söljan?
Den här kallas Patrioten.
Och den här kallar jag för Lucia är inte hemma.

Det är en ganska så väldigt basic konstruktion, då jag bara helt enkelt knytit rosetter som jag sytt fast i små tofsar - men ack så praktiskt och fasligt mycket festligare än en liten spindel på en läderbit! Lite kaka på kaka, men vad sjutton - vem tackar nej till kaka?
Och ni ska bara veta att jag sytt fast mina märken  like  a  boss!
Nu är jag ju faktiskt egentligen nere i Skåne. Hoppas ni har två fina veckor utan mig!
alster & makeri | |
#1 - - Emil:

Åh så fint! Tror du har festligaste scoutfiten på hela lägret!

#2 - - aliciasivert:

Åh en sån finemansk idé! Jag ska allt pimpa min egen halsduk lite inför avfärden. Alldeles för ont om rosetter i scoutklädseln (och för lite Dödsreliker - älskar din profilbild i menyn).



Lägret heter 60 Degrees North och jag längtar så himla mycket!

Hoppas du ändå fick ut det allra bästa av tiden i Skåne!

Tjoflöjt

#3 - - Roger Thurhagen:

Snygga söljor, hitta denna blogg när vi var ute för att hitta inspiration.



Äventyrarna på Dannebacken

Upp