saker jag gillar III

1. Kampanjen reklambyrån DDB Brazil gjort åt MASP art school där man, som i ett försök att visa hur annorlunda dessa konstnärer är inuti (Dalí, van Gogh och Picasso om ni undrade), genom dessa obduktionsbilder med inälvor målade med med konstnärernas egna stil. SÅ HIMLA COOLT. Fantastiskt sätt att visa på något vis att det inte bara handlar om att måla världen på ett annat sätt en den ser ut, men att också se och låta världen vara på ett annat sätt än den är. Påminner mig om Doctor Who-avsnittet när de hälsar på allas våran Vincent också. Så himla bra. Okej, tack. (via här.)
 
3. Megan Tonjes The Fault in Our Stars-inspirerade och helfina låt. Ni behöver inte titta på pratet i slutet, men alltså låten! Blir alldeles blöt i ögonen. (Och jag kan väl ta tillfället i akt och uttrycka hur otroligt besviken jag är på den svenska översättningen av titeln - Förr eller senare exploderar jag - och hur det svenska omslaget passar så himla dåligt. John Green själv verkar gilla det, men alltså. Nä. )
3. NASAs bilder av solar flares (eller solfackla som wiki sa att de kunde kallas! fint!) den tolfte juli i år. Jag tänkte läsa lite om vad solar flares är och hur den här var, men jag blev så utmattad av den utbredda okunskap som gjort att jag bara fick upp en miljard OMG 2012 DOOMS DAY!!!-sidor att jag lite tappade lusten.
4. Lorena Turners Made in China, där man köpt Made in China-produkter som blivit pudrade med sånt magiskt fingeravtryckspuder och sedan belysts med UV-ljus för att visa historien bakom alla "nya" produkter.
5. PJ Liguori/KickThePJs Modern Art. Bara bra helt enkelt.

sött som socker och fint som snus | |
#1 - - Louise:

ÄLSKAR den översta grejen, med konstnärers inre!

Svar: Eller hur! Så himlahimla bra.
litesocker.blogg.se

#2 - - Kajsa:

Vilka bra grejer!!

#3 - - emma:

gillagillagilla! obduktionsbilderna är så jävla coola, och solarflares ååhh.

Svar: Right! Älskar dem.
litesocker.blogg.se

Upp