blåbär, londonbilder och la vie bohème

Hade så himlahimla bra & glad dag igår alltså! Helt allvarligt, det gjorde inte ens något att det var ungefär tio grader kallare än jag väntat mig. Till stor del var det nog musikal-euforins förtjänst men så mycket annat bra!
RENT-besöket blev, som ni kanske förstått, av trots allt. Före det åkte jag iväg på förhäng (och tagg) tillsammans med Johanna och Anki.

Jag och Johanna åkte tunnelbanan långa vägen till Hötorget.

Johanna skulle hämta ut lite bilder! London- och Golden Half-bilder - bra grej att titta igenom när man väntar på tunnelbanan.

Sen firade vi sommaren med bärpaj och vaniljvisp.

Och tittade på Submarine när vi åt upp den! Den var helt fantastisk och knäpp. Brittiskt 80-tal, ninjor och duffeljackor - fem stjärnor!

Sen, efter timmar av Seasons of Love-nynnande och lite varma mackor, var det ju dags. Hejhå, så var vi framme vid Blackebergs Gymnasium och gick in i en fasligt varm ljushall. Jag, Johanna och Anki - elever på skolor i gamla fabrikslokaler - stod en stund och förundrades och tänkte att: justja, det är ju såhär skolor brukar se ut.

Någon gång runt 19.00 fick vi i alla fall ta oss upp för spiraltrappan och in i ett ännu lite varmare rum, men snart satte det igång. Och alltså... DET VAR HELT UNDERBART. Blir helt lycklig av att bara tänka på det!


David var helt fantastisk som Angel, alla hans medmusikalister var sjukt duktiga och ÅH. Lyriska satt vi där i publiken. Kände mig nästan ofattbart lycklig under avslutet (inte tack vare storyn dock, morr!) med applåder och Seasons of Love. Duktigaduktigaduktiga!

allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - Paula:

Åh Submarine är en konstig film, men ändå så fin.

Upp