en filt

Nu såhär i mellandagarna kan jag till slut visa upp de få saker jag faktiskt gjort under hösten. Lite har jag allt producerat. Först ut var ju Johannas lilla knäfilt, men innan jag gjorde den blev faktiskt denna till.

Ljust mintgrönt samt varmvitt mohairgarn blev en filt till Louise.

Det är samma struktur som förra gången, en gigantisk mormorsruta men med grupper om stolpe-luftmaska-stolpe i stället för tre stolpar. Den blir som något slags fluffigt nät.

Fransarna tog nästan lika lång tid som resten, eftersom att jag ju ville vara så garneffektiv som möjligt hade jag inte direkt extra ifall att det skulle bli fel så jag fick räkna och vara petnoga vilket är bland det värsta jag vet. Nåja!

Men är nöjd! Himla gosig är den. Hoppas den ska trivas i storasysterns lägenhet.
Här är en halvpissig bild på helheten. Som en mintpastill med vit mitt. 
alster & makeri | |
#1 - - samovaren:

så vakkert!! du er så flink til å laga ting!

Upp