vi skapar magi


Hej hörrni!
Jo, såhär äre, jag har kört fast lite vad gäller mitt alstrande - det har bara tagit stopp, vilket är jäkligt deppigt.
Men jag vet ju hur det är det där - kreativitet föder kreativitet, och när allt bara stannar av blir det bara en ond cirkel som är svår att ta sig ur. Så då får en väl tvinga sig ur den! Därför tänkte jag utmana mig själv med en lista på olika material eller metoder jag skall utgå ifrån och bara göra nåt, opretentiöst och utan press, och se om det kan hoppa igång.

Min första tanke var väl att det skulle vara en grej om dageb, men jag insåg efter ett tag att jag kommer vilja hålla på med vissa grejer i mer än en dag, så vi struntar i såna deadlines och bara kör. Lite varje dag, kanske.

Listan ser hittills ut såhär:
1. Gör något av ståltråd
2. Gör något av tyg
3. Gör något av plast
4. Gör något av papper
5. Gör något av sådant du hittar utomhus
6. Gör något av tidningar
7. Gör något med hjälp av en nål
8. Gör något av en bok
9. Gör något av tidningsurklipp
10. Gör något av glas
11. Gör något av ståltråd och tyg
12. Gör något av lim
13. Gör något av ord
14. Gör något av ett gammalt klädesplagg
15. Gör något av en strumpa
16. Gör något där du syr fast saker på saker
17. Gör något av det du hittar i köket
18. Gör något av sådant du annars skulle slängt
19. Gör något av cernitlera
20. Gör något av en PET-flaska

Om ni vill vara med och bara skapa lite så får ni gärna göra't! Kommentera här eller så isåfall så kan jag sammanfatta det! Det finns inga regler, och punkterna i listan är mest bara gjorda för att jag ska sätta mig ned med ståltråden eller tidningarna och bara göra, inte tänka så mycket.

Så det ska nog bli bra. Hejhå nu kör vi.

Ps. Tips på fortsättning på listan mottas gärna. Ds.
alster & makeri | |
#1 - - Ellet:

Ooh! Den listan ska jag titta närmare på sen också, och bedöma möjligheterna!

#2 - - Agnes B:

OJ VAD KUL! Jag är med!

Svar: Heja!
litesocker.blogg.se

#3 - - H:

Vilken rolig lista! Ska bli kul att se vad du hittar på :) Något broderi kanske också kunde vara med på listan?

Svar: Åh ja! Broderi! Fenomenalt.
litesocker.blogg.se

#4 - - Ellen (alatariel):

Intressant lista, ser fram emot vad du får till stånd. ^^

#5 - - Alicia:

FANTASTISKT!!!

Inte din skaparkramp naturligtvis, men vilket underbart koncept för att råda bot på det hela! Detta passar mitt sommarlovsliv (som snart inleds) mycket bra. Jag tänker försöka jag också.

Annars är nog bästa tipset precis det du själv bestämt dig för - att inte ha deadlines. Hitta lusten när lusten fattas, äventyra och kanske gå på inspirationsjakt. Vi kan väl se över om det är något museum vi borde besöka, eller gå på vernissagerunda någon helg?

Puss!

Svar: Skaparkramp är fruktansvärt, men jag märkte det så himla tydligt när jag höll på med julkalendern i julas. Det var svårt att få till ett inlägg varje dag, och alla kanske inte blev ultimata, men plötsligt blev en massa andra inlägg till. Om annat. Bara sådär. Mystiskt och självklart på samma gång!
Åh ja. Det vore nog bra och fint!

litesocker.blogg.se

#6 - - Linda <3:

Kul grej (:

Upp