bergsbestigning 101


Filten har ju faktiskt dessutom en väldigt nära vän och bekant som jag gjorde dagarna innan - vi kan kalla den K2! (Get it, för det är världens näst högsta berg och den här är den mindre kompisen till filten (som ju inte är ett berg men nästan)? Hehe.)

Den är skamlöst inspirerat av detta mönster, men jag har inte följt det alls.
Lumos har inspekterat detta lilla berg, i alla fall!

Lite sugen på att börja massproducera dessa åt min skidälskande storasyster. Kan virka mig genom Seven Summits. (Kuriosa: min käre far besteg Kilimanjaro för några år sen, så när som på den sista lilla snutten då hans medklättrare fick höjdsjuka och de fick vända.)

Har helt improviserat denna, vet egentligen inte ens hur en ska byta färg fram och tillbaka när en virkar men jag bara gjorde. Det funkade. Använde upp mitt allra sista stoppningsvadd för att fylla upp den. Det blå garnet är samma som det mörkaste i filten, vilket är mjukt och mysigt.

Material: Vitt och blått garn, ungefär lika tjockt.
Materialåtgång: Inte ens ett nystan.
Tidsåtgång: Tre timmar kanske.
Teknik: Rundvirkning med fastmaskor. Ökat regelbundet, och sen minskade jag supersnabbt i slutet men det blev inte så bra så måste lista ut något bättre sätt.
Virknål: storlek 3 eller 4. Minns inte. Den är grå i alla fall.
Storlek: 30 x 20 cm.
Antal kattugg: Säkert sjuttio. Han älskar den i färdigt tillstånd.
alster & makeri | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Nej vad söt den är! :D

#2 - - Emil:

Så himla cool!!

#3 - - H:

Häftig idé! :)

#4 - - emma:

Åh, vilken gullig! :D grym du är!!
PUSS

#5 - - Vicky:

alltså superfin! vad duktig du är.

Upp