ödescollage

Anki flyttar till Umeå till hösten (elefanttårar på det), så idag hade Ljómi en liten hejdå-tillställning. Och vi tänkte liksom att... vad passar bättre än lite collage och glass? Ingenting! (Ni som, mot förmodan, förvirras av detta val är fria att utbilda er om frågan här. Somliga menar på att Ljómi består till 97% av glass och collage.)

Så med kappsäcken packad med nödvändigheter (tidningar, klister, sax och glitter) hoppade jag på pysselexpressen och färdades till kvarteren där jag växte upp. 
Jag tänkte först att jag skulle göra något likt våra kalendermånader, ni vet, som en inspiration för den kommande tiden. Det blev inte riktigt så, men min tillvaro är nog så fröjdsam ändå.

Fast vi hann knappt börja innan hungern slog till, så vi körde lunch på balkongen. Anki såg pillemarisk ut i sin nya frisyr, så som man bör.
Men sen körde vi full fart! Anki gjorde lite inspirationscollage att få idéer ifrån under hösten, jag körde på helhöstigt och Johanna gjorde ett höstcollage där hon utan framgång försökte få ett hästhuvud och ett älghuvud att pussas.

Tadaa! Min blev ren och skär höstpepp, komplett med äpplen, eldstad och lövhög. Tänker att det kan vara en del av Team Höstpepps manifest. Med plats för tillägg, såklart.

Fin dag. Kommer sakna Anki apmycket, men hon kommer ju hem igen till jul (antalet gånger jag citerade Jöback: för många) och förhoppningsvis träffas vi minst en gång innan dess.
Ljómi | |
#1 - - Regnboge:

So fint! Ser ut som eit veldig fint haustsyssel.

#2 - - aliciasivert:

Åh, collagepeppen! Har inte gjort ett på flera månader nu. Gillar verkligen verkligen det med älgen och hundarna. Väldigt fint och grafiskt med strukturerna i bakgrundsmönster och lådor.

#3 - - matilda:

FINT!!

#4 - - m;:

Snyggt!

Upp