ur konsthistorien: Gustav Klimt


Adele Bloch-Bauer, 1907

Tod und Leben, 1915.
Kuss, 1907-08
 
Tycker de är så fantastiska. Som någon slags modernist-jugend. Älskar hur de fullkomligt sjunker in i guld, älskar dödens alla kors, älskar att det liksom känns som att en tagit bara vanliga porträtt och gjort dem till spektakulära collage.
Fintfint.

Hallå förresten, om det var någon som glömde - berätta vem du är här! Jag vet att jag själv alltid tänker att "det där ska jag göra sen" och så kommer jag inte ihåg.
sött som socker och fint som snus | |
#1 - - samovaren:

klimt er så himla flink. jeg hadde "kuss"-plakat på veggen en stund tilbake. jeg elsker gulltonene!

Svar: Åh, så fint. Får skaffa mig ett.
litesocker.blogg.se

#2 - - Alicia:

Jag älskar honom! Döden är finast i världen. Han ser så smädelsefull ut med sin lilla klubba <3

Svar: Han är verkligen fantastisk! Meningen "Döden är finast i världen" är dessutom lagom absurd.
litesocker.blogg.se

#3 - - Ellen (alatariel):

Åh så fina! :)

Upp