ni


Hej hörrni! Nu tycker jag allt att det är dags igen. Det är ju faktiskt ett år sen.

Plus att jag tänker att det kan vara ett fint sätt för oss att fira Vändagen (som man ju ibland kallar hjärtisdagen i Finland vilket jag tycker är fint.) Så, tillåt mig att presentera mig själv: 

Jag heter Jessica Andersdotter, jag bor i Stockholm och är precis tjugo år gammal. Just nu studerar jag Bildtolkning på Stockholms Universitet, vilket är kalasfestligt och bra! Jag tycker allra mest om att pyssla och skapa, just nu blir det filtdjur i massor. Jag tycker oftast att grönsaker är det godaste på tallriken, pratar och går i sömnen, kan fortfarande inte knyta rosetter på "rätt" sätt och tycker att Jim och Pam i The Office är det absolut bästa fiktiva paret någonnågonnågonsin. (liksom spoilers men det här) Jag dricker grönt te varje morgon och älskar ordvitsar. Och Harry Potter.

Fast mest av allt klipper, klistrar, stickar, filtar, målar och fotar jag.

Så nu vill jag veta lite om er!
Om ni inte vet vad ni ska skriva så kan ni ju börja här: Vad heter ni? Var bor ni? Hur gamla är ni? Vad är era favorita saker i världen? Vad sysslar ni med om dagarna? Varför kommer ni hit och läser? Sen får ni berätta vad ni vill om er själva också. Så sammanställer jag allt fint sen.

Svara nu, hörrni!

Annars!
allt, inget och vardagsmat, sånt om mig | |
#1 - - Caroline:

Jag heter Caroline, är 22 år och bor i Västerås. Just nu letar jag efter ett arbete, jag har tidigare pluggat kommunikation, litteraturvetenskap och webbdesign. Jag älskar också Harry Potter (kan inte bestämma mig för om filmerna eller böckerna är bäst!). Sedan är jag också ett riktigt chokladfreak, Plopp är den godaste godisen som finns. Jag tycker om att sitta i solskenet och att ha sovmorgonar.

Jag läser din blogg eftersom den är så fin!

Svar: :D Låter hemskt bra!
litesocker.blogg.se

#2 - - Linnéa:

Jag heter Linnéa, är 25 år och bor i Lund. Jag läser museologi och tycker om fina barnboksillustrationer, karameller, att gå på loppis & museum, att åka på utflykt & picknick, att se teater & fika på mysiga ställen. Jag tycker också mycket om pyssel och det är nog främsta anledningen till att jag tittar in här med jämna mellanrum! Du har så mycket inspirerande idéer! Kram!

#3 - - jennifer:

Jag heter Jennifer och jag fyller 22 år i Maj (åh, åldersnojan). Flyttade till Edinburgh i höstas för att plugga psykologi, men kommer ursprungligen från smålands mörka skogar. Jag älskar ungefär allt som har med djur att göra, mitt barndomshem är som ett litet zoo med djur och jag kan verkligen inte få nog av att gosa in mig i kattmage eller hästmule, men i Skottland får jag nöja mig med att youtuba hundvalpar och giraffer. Förutom djur tycker jag om spontana utflykter, vardagsäventyr och picknickar i gräset. Böcker som man inte kan sluta läsa och åska (helst i kombination).

Jag kikar in här för att ditt pyssel (din konst) får alltid mig så himla glad, du är så duktig! Och så verkar du vara en himla klok och fin person också.

#4 - - Moa:

Jag heter Moa, är 20 år och bor i Midsommarkransen. Jag älskar när livet känns som en film och man hittar den perfekta låten när man åker buss genom ett industriområde klockan 07.20. Jag jobbar på en förskola och ägnar mina dagar åt att gosa med treåringar, och vara överentusiastisk åt teckningar fyllda med virvlande tankar och linjer. Jag började följa din blogg för att du har en deathly hallows tröja på din "profilbild" eftersom jag inte kan motstå en harrypotternörd (<3). Annars är jag galen i filmer och tv-serier och skulle vilja jobba som scenograf eller regissör när jag blir stor.

#5 - - Emma:

Jag heter Emma, är 25 år gammal och bor just nu i Kristianstad. Jag jobbar som fritidspedagog tre dagar i veckan och kan inte tänka mig ett bättre arbete än att pyssla/leka/lära/härja med glada/galna/kloka/roliga sju-åtta-nio-åringar dagarna i ända.
Annars tycker jag om poesi, politik, konst, pyssel och djupa skogar. Gick gröna-vågen-odlingskurs i Dalarna förra året och drömmer om att snartsnart flytta ut på landet och odla min egen mat.
Tycker om litesockerbloggen för kreativiteten som bubblar här och alla bra idéer.

#6 - - Alicia:

Du vet ju det mesta om min förtappade eldsjäl. Men här är några nyheter:

Jag hostar varje gång jag topsar vänster öra.
Jag har inte ätit kött på två månader.
När jag var liten var min framtidsdröm att bli "djungelflicka" - vad nu det skulle innebära.
När jag tvättar håret blundar jag alltid med vänster öga, oavsett om jag tror jag fått balsam i det eller ej.
Jag tycker det är jättespännande med astrologi.
Jag är ledig idag och tänker ägna hela dagen åt att sy och se på Spider-Man.

Och en självklarhet: Jag vill ha gifen på dig med glödande trollstav som skärmsläckare.

Svar: Alltså! Jag hostar också när jag topsar! Fast båda öron. Har alltid undrat vad det beror på. Åh, sy och se Spider-Man låter bra. Nya eller de äldre?

haha åh - kan man ha gifar som skärmsläckare? Har massa fina jag skulle vilja ha då.
litesocker.blogg.se

#7 - - stina:

du är ju så fin!

#8 - - Elin-Alice:

Jag heter Elin (eller Alice, eller både och, det är lite olika), är 22 år gammal och bor i Göteborg. Den här terminen läser jag litteraturvetenskap men i allmänhet vet jag inte riktigt vad jag håller på med. Jag är väldigt förtjust i våfflor, tegelbyggnader, deppig musik och guldiga tavelramer. Och så gillar jag att vara omgiven av kreativa människor, så din blogg är ju ett självklart uppehållsrum på internet.

#9 - - emma:

Du må redan känna mig mycket väl, men lite repetition är ju bra för minnet osv.

Jag heter Emz0r, är 19 bast och du vet var min brevlåda växer och bor.
Jag har dömånga favoritgrejer men några av dem är Supernatural, stjärnor, fina låtar på franska, den första koppen kaffe på morgonen, Pepsi Max och parfymer.
Jag kommer hit och läser för att du är världens bästa ugglekompis. + att din blogg är fabulous och sjukt mysig.

#10 - - Alicia:

Svar till ovan: Det sitter ju så himla mycket nerver i örat - tror man stöter till någon sådan när man får hostreflexen - men sjukt konstigt är det! Glad att inte vara ensamt topshostfreak.

Nya Spider-Man! Är passionerat förälskad i Maguire sen barnsben, men Garfield är topnotch. Färdigställde en kjol jag började sy för ETT ÅR sen och gjorde en helt ny från grunden. Monterade min första dragkedja och så. Gjorde också en kudde av Rolling Stones-broderiet. Produktivitet och superhjältar! Otroligt bra ledighet.

Vet inte om man kan göra om gifar till skärmsläckare, but if you could, it would probably be the best skärmsläckare in the world.

Svar: Ja, nåt sånt lär det ju vara!
åh jaa. Hade lite svårt för själva spindelscenerna i Garfield-versionen men alltså resten - älskar't. Han och fröken Stone är ju så fina ihop. Ojojoj - låter faktiskt fenomenalt!
litesocker.blogg.se

#11 - - Becka [fotoblogg]:

FIna fina du. <3
Jag heter Rebecka. Är bara 15 år, men känner mig som 18. Passar inte in i skolmiljö & är trött på alla måsten. Jag älskar att fotografera, vintage-kläder, vackra ting i vardagen & Harry Potter.

#12 - - Anna María :

Jag heter Anna María och är 25 år. Bor i Stockholm egentligen men just nu är jag ute och reser runt i Asien, just nu är jag på Bali och kommer hem i mars. Jag tycker om leenden, snälla ögon, vänner, glass, att resa och pyssel. Din blogg läser jag för att den är fin med massa pyssel och bra ord. Sen gillar jag också Harry Potter precis som du.

#13 - - Linnea:

Jag heter Linnea är 20 och bor i Rättvik. Gick gymnasiet på en annan ort, så har ca noll kompisar kvar här. Läser din fina lilla mysblogg för du är precis en sån person jag strävar efter att vara lite mer. Pyssla mer, fota mer och vara glad oftare! Just nu så är jag skidskolelärare åt massor av små små hjälmfotingar:) annars är det äldreboende som gäller. Har ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv än. Men jag liksom hoppas på att det löser sig någon gång på vägen på nått sätt.
Mina absoluta favoritsaker är min småtjocka Labradorvalp Lily (fullständigt namn Lily Tramptass, men det tar för lång tid att säga) och att kika på massa bloggar och serier etc. Gillar att vara utomlands, men får sådan fruktansvärd ångest av att flyga, så det är mest Sverige som gäller. Tyvärr. Har lovat att jag ska bli en modigare person, ska börja med det ungefär snart.

#14 - - Hanna:

Jag är Hanna. Hitills äldst av dom som presenterat sig, jag är 26 i ett par månader till. Bosatt i ytterkanten av Stockholms kommun, kanske två stenkast (hur långa är dom?) från Järfälla. Jag gick i Höglandsskolan under gymnasiet och känner igen platser du fotograferat nära scoutlokalen, halva min klass var scouter och nästan alla bodde på olika ställen runt om i Bromma. Jag har däremot aldrig varit scout, fast jag ville. Men scoutledaren i området där jag bodde som knatte var ruskans otrevlig och hade ett dåligt rykte så jag vågade inte. Jag försöker ta igen det litegrann i vuxen ålder. Åtminstone dom där delarna med friluftslivet. Får jag välja hur jag ska spendera en semester så är det alla gånger ute i naturen på något sätt. För två år sedan var jag och min bror i Grövelsjön och vandrade, förra sommaren var jag i Norge och klättrade och vandrade och sen var jag i Cornwall i södra England och vi ägnade nästan alla dagar åt att gå i naturen (fantastiskt vacker!).

Annars tycker jag om djur, framförallt våra fem underbara illrar, att sticka, mjukdjur, choklad och mössor. Jag älskar konceptet afternoon tea och blir alldeles till mig över shortbreads som kan vara en av dom godaste kakorna som finns.

Jag äter fisk men inget annat kött och jag slutade av många anledningar. Främst för miljön faktiskt. Miljön är för övrigt en viktig fråga för mig och jag skulle gärna göra mer än jag gör men så sätter den där lathetsgenen in lite när det blir svårt att ta tag i det. Jag har i alla fall börjat hjälpa natur och djur litegrann, jag är gorillafadder via wwf och det känns bra.

Jag läser mycket och ser betydligt mindre på film. Just nu är jag på väg igenom Harry Potter för åttioelfte gången eller något åt det hållet. En av senaste julens bästa presenter var nummer ett och två på engelska så min samling blev komplett. Dom blir liksom bättre på orginalspråk.

Ehe, ja, sen är jag mycket mer. Fast det tar ju lite för lång tid att skriva ner allt.

#15 - - Emelie:

Jag heter Emelie och är en 22-årig student (just nu pluggar
jag grafisk design- från tryck till skärm) som bor i Stockholm.
När jag inte pluggar jobbar jag på Devote.se med att skriva
pysselartiklar och att fixa med bloggar (det är jag som lagar
bloggarna när någon har gjort något knas med designen).
Annars så bloggar jag lite, fotar massor och hänger med min
pojkvän Carl!

#16 - - Emil:

Egentligen hade jag inte tänkt att skriva nåt här för jag tänkte att du känner mig nog ganska bra ändå. Men så läste jag din blogg och såg att du påminde folk som kanske hade glömt bort. Så jag tänkte att vad sjutton, jag kan väl också skriva lite om mig!
Så, hej! Jag är Emil, i sommar fyller jag 23 år och jag ska alldeles strax flytta till min alldeles egna lägenhet (eller ja, jag hyr den ju, men den är nästan min!). Just nu tillbringar jag nästan alla mina dagar på jobbet där jag umgås med himla fina tanter och farbröder. Och himla fina jobbarkompisar. Om jag inte jobbar tittar jag mest på The Office (Jim och Pam <3<3<3 men det vet du ju redan). Det blir mycket jobb och lite för lite annat just nu, men då gäller det att fylla det lilla med fina saker som bra tv-serier.
Just nu längar jag dessutom ihjäl mig efter Game of Thrones säsong tre och att våren ska börja, så man kan hänga in vinterjackan långt in i garderoben och börja använda tunna fina vårjackor.
Jag hade svårt att komma på vad min absoluta favoritsak i hela världen var just nu, men jag tror att hela mitt liv kanske är det. Jag har ju ett fint jobb och när jag inte jobbar får jag göra nästan precis vad jag vill. Och det är ju rätt fint!
Puss!

Upp