makeriåret -13




Året inleddes med ett stort antal filtdjur.

Följt av min första rymd med hål för stjärnor!

Gjorde hornbroscher!

Bytte namn på min kategori!

Gjorde en lista som jag kom halvvägs genom men det resulterade i alla fall i en blomkrona!

Broderade hejvilt.
Jessica Andersdotter, black out poem, embrodiery, red, thread, poem
Broderade en black out poem.

Och fick feeling med kopiatorn.


Gjorde min bästa bildserie med digitala collage, tror jag. Hade inte ens hjärta att dela upp den nu, haha.
det var inte jag, collage by jessica andersdotter, jessica andersdotter, collage, the world, the end, nuclear weapon, anonymity, blame game
Gjorde ett och annat vanligt collage också!

Virkade en matta av gamla t-shirtar!

Gjorde mitt magnum opus (hehe) i form av denna lampskärm. Vidareutveckling av rymden jag gjorde tidigare under året, ju!

Skickade ett välbehövligt BAMF-intyg till en fantastisk vän.

Använde upp allt lim jag hade och gjorde denna av en trasig kruka! Den bor numera hos min storasyster.

Gjorde om böcker!
Tills det växte blommor ur dem.

Ett vintercollage av något slag!

Gjorde i ordning dessa smålådor att förvara allt mitt material i. Detta är för övrigt den bästa bilden ni hittills fått av min boning. Det får vi ordna!

Dessa stenar som blev till på det underligaste viset - ett annat projekt som blev superfult och jag liksom satt och pillade sönder och så rullades det ihop och blev hur fint som helst. Så himla knäppt. Tur att limmet inte hade stelnat än!

Ett litet Tardis-landskap i en glaskupa. Börjar nästan önska att jag bara gjorde tvådimensionella grejer istället, har ej plats för allt detta!

Gjorde en horrokrux.

Tog ett av mina favoritfoton någonsin den där dimmiga morgonen i september. Gillar alla bilder från den där dimmiga busskuren.

Rev papper tills det blev en våg.

Virkade två halsband.

Och tre filtar.

Och ett berg!

Och slutligen, nästan exakt på sin egen ettårsdag, fick Åke en lamavän - Tova!

Och så avslutades året med felix!


Det var det! Även om 2013 har varit bristfälligt på många sätt så har det levererat något alldeles ypperligt på makerifronten, måste jag säga. Jag har gjort en hel del grejer som jag personligen tycker är mina absolut bästa någonsin, vilket ju alltid är bra. Dessutom har jag haft fasligt roligt när jag gjort allt!
Puss på er!
alster & makeri | |
#1 - - Camilla:

Du är så himla magiskt duktig, åh.

Svar: <3 Du är så himla magiskt snäll - tacktack!
litesocker.blogg.se

#2 - - LisaMarie:

Jisses som du har pysslat! Tror att rymdlampan är min favorit fortfarande ^^

#3 - - lisa:

shit vad pysslig och duktig du är. fina saker du gjort!

#4 - - H:

Massor av fina grejjer! :)

Svar: Tack fina du!
litesocker.blogg.se

#5 - - sessy:

men rara du, det är inte 2013 som levererat, det är DU!! Hurra och krya!!

Svar: Alltså pusspusspusspuss. <3
litesocker.blogg.se

#6 - - samovaren:

så utruleg mykje fantastiske saker! åh. det inspirerar!

Svar: <3 KRAMTACKPUSS
litesocker.blogg.se

#7 - - Jennifer:

Alltså, du är verkligen så jäkla duktig! Förstår inte hur du kan vara så kreativ!

Svar: ALLTSÅ PUSS PÅ DIG FINIS
litesocker.blogg.se

#8 - - Cinnika:

Haha, hur får du plats med alla saker? Nåväl, det är i alla fall otroligt snygga saker du gjort! Himla inspirerande :D

Svar: Jaa du, det är ett mysterium för mig med. Såväl hyllor som skåp är överfulla. Det råder ingen direkt minimalism här hemma!
litesocker.blogg.se

#9 - - Inga:

Du är jätte duktig ! Du måste vara stolt över dig !
Krya på dig !

#10 - - Ellen (alatariel):

Alltså du har gjort så mycke fina grejer! Kan nog inte ens välja en favorit. :D

#11 - - Alicia:

JAAAAA!! Alltså vilket år! Vad vi har utvecklats, både du och jag, vilka mästerligheter vi hittat på och skapat, vilka kloka tankar vi tänkt och vilka konstruktiva aktiva ställningstaganden vi gjort! Vi är: bäst. Jag ser sannerligen fram emot 2014. Kommer och våldgästar dig vare sig du är anträffbar eller ej!

Svar: JA! Precis. Himla nöjd, ändå. Kom an då, 2014. Men jag är faktiskt ganska anträffbar numera, bara jag slipper typ springa maraton och sådär.
litesocker.blogg.se

#12 - - the printed word:

aah, så mycket fantastiskt! underbaaart!

Svar: <3
litesocker.blogg.se

#13 - - emma:

BAMF-tavlan hänger på min vägg och gör mig glad och stolt varje gång jag kollar på den. Den är så himla fin, och jag kan knappt förstå att du lagt ner så mycket tid och energi på att göra den till MIG. Puss min fina vän, älskar dig! ♥
och du är för övrigt sinnessjukt talangfull när det gäller skapande. Jag är döimponerad!

Svar: <3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 osv
litesocker.blogg.se

#14 - - Hanna:

Åh, du är ju så påhittig! Är inte ens en whovian (eller vad det heter, haha) men ÅH, älskar tardis-landskapet! Synd att det är så svårt att göra en lerminiatyr av Hogwarts, annars hade jag knyckt den idén och försökt göra nåt liknande.

Svar: Whovians är korrekt! Får köpa ett litet minislott kanske. Vore ju hemskt fint. Pusskram!
litesocker.blogg.se

#15 - - lovisa:

alltså gudars vad du kan! vägrar säga duktig, så istället: sjukt GRYMT!

Svar: <3 kram på dig finaste!
litesocker.blogg.se

#16 - - maja.:

alltså wow. du är ju så sjukt duktig!!

Svar: <3
litesocker.blogg.se

#17 - - David:

Alltså kattbjörnen! Helt fantastisk!

Svar: Tackar och bockar!
litesocker.blogg.se

#18 - - julia:

alltså så fint o pyssligt <3

#19 - - Jenny Olofsson:

WOW!!! helt makalöst vackert alltihop. så inspirerande att se din kreativtet. Du skapar magi! Doctorn skulle vara stolt över hur du återskapat både tardisen och rymden. Jag är ett stort Doctor who fan och älskar ditt skapande runt det!! brilliant*

Upp