years ago, I knew a boy who made all the wrong choices.

I was in the library the other day, in the Restricted Section, and I read something rather odd about a bit of rare magic, and I thought, perhaps, you could illuminate me. It's called, as I understand it.. horcruxes.
 

I came across the term while reading and I didn't fully understand it.

A Horcrux is an object in which a person has concealed part of their soul.

Funny. The damage a silly little book can do, especially within the hands of a silly little girl.
Och jag har med andra ord gjort kanske det obehagligaste av mina kreationer hittills. Fast onekligen Harry Potter-inspirerat så vad sjutton!

Den allra bästa svarta färgen använd: flytande nattsvart bläck. (India Ink heter det tydligen. Rekommenderas! Akvarellsfärgssvart blir ju aldrig riktigt bra svart!)

Alternativ titel: what a silly little book can become in the hands of a silly little girl.



Citat från
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Harry Potter and the Chamber of Secrets
alster & makeri, witchcraft & wizardry | |
#1 - - Emil:

ÅH!

#2 - - juliadesdemona:

åh om jag fått veta hemligheten till en av dina kreationer hade det blivit denna! är den bränd inuti, är den ifylld med något? magiskt hursomhelst. magiskt, men tragiskt.

Svar: åh men tack fina du! Men jag ger ju en liten ledtråd i inlägget - flytande bläck!
litesocker.blogg.se

#3 - - Linda:

Jag kunde verkligen höra rösten från filmen i mitt huvud när jag läste meningarna!
Häftigt gjort med boken!

Svar: Åh, vad bra! Den scenen ser en ju faktiskt två gånger (i alla fall nästan) per film!
litesocker.blogg.se

#4 - - Mikaela:

Sjukt snyggt!

Svar: Tack du!
litesocker.blogg.se

#5 - - Daniella 🌙:

Åhhhh!!!!

Svar: :D
litesocker.blogg.se

#6 - - Loe:

Mina ögon blev (läs: är fortfarande) stora som tefat. Om det är något jag älskar så är det Harry Potter! Åh, du är magisk!

Svar: MEN PUSS.
litesocker.blogg.se

#7 - - Alicia:

JAG DÖR.

#8 - - Alicia:

Jag kan inte hantera detta. Det är typ den bästa fan art jag sett i hela mitt liv.

Svar: PUSS!
litesocker.blogg.se

#9 - - Ellen (alatariel):

Alltså allt du gör är så himla fint! :)

Upp