painting the roses red

På Myrorna i Skärholmen häromsistens hittade jag ordentliga påsar med plastblommor för en billig penning, vilket är anledning bakom den exponentiella ökningen av blommor här just nu. Mitt mixed media-hjärta slår lyckligt.

Hittade dessutom denna magiskt vackra bok i bytesrummet och var tvungen att göra något av den. Såg den ihop med blad och röda rosor och kände att det var meant to be. Perfekt grön!

Rosorna är alla från en lite större ljusmanschett som kostade tio kronor bara den, men det var värt det för de var så fina och såg nästan riktiga ut.

Gick åt kanske alla blad från alla blommor jag hade, samt allt klister jag hade hemma. (Köpte hem och bunkrade massor från Clas Ohlson igår - det är fan kris när limmet är slut.)

Faktum är att jag var tvungen att färglägga några smårosor som var en hiskelig orange färg. Ni kan kalla mig klöver tre.

Sådärja!

Den är dessutom bästa kompis med denna ju! Fast jag hittade inte glitteraturen! Den är på viffffffffffffft.
 
 
alster & makeri | |
#1 - - Daniella 🌙:

Du är så himla inspirerande!

Svar: Tack du!
litesocker.blogg.se

#2 - - Elin:

WOW är ordet som oftast fyller mitt huvud när jag är inne på din blogg! Så underbart vackert, ser ut som att boken har bubblat över i excitement att berätta sin historia. Så fint också att du berättar en historia med verket, UNDERBART!

Svar: Alltså denna kommentaren <3 Fantastiskt vad glad jag blir!
litesocker.blogg.se

#3 - - Fredrikapåvinden:

Men åhhhh nu dör jag rosendöden lite smått! Så himla magiskt och fint!

Svar: Jaa är så nöjd med dessa platsblommor! Bästa rosorna.
litesocker.blogg.se

#4 - - Linnéa:

superfint konstverk!

Svar: Åh tack du!
litesocker.blogg.se

#5 - - Puck:

Det ser ut som att det är Alice i Underlandet-boken, och att den bara spränger sina bindningar!

Svar: :D:D:D Lite meningen ju så vad bra!
litesocker.blogg.se

#6 - - Alicia:

VID GETENS BOCKFOT! Jag ÄLSKAR den här och glitterboken! Du får fram EXAKT känslan av att läsa! Den här påminner mig om the Secret Garden, min favoritbok sen jag var väldigt liten. Någon gång ska jag ödmjukast be att få beställa en liknande i dessa pärmar. Helt rubbat bra.

Och 10 points for Gryffindor för Alice-referensen. Jadör.

Svar: The Secret Garden har jag faktiskt inte hört talas om ens. Måste kolla upp den! Men det låter ju passande, i alla fall. Och rubbat är ett ord en använder alldeles för sällan.
litesocker.blogg.se

Upp