utökning på lamafronten

Armén har fått tillskott, och Åke har fått sig en lamakompis. Jag plockade fram fluffet och filtnålen igen och satte igång. Hade glömt bort lite hur extremt tidskrävande det är, så det blev lite tålamodsövning. Nåja!

Det här är Tova! Mitt första riktigt ordvitsiga namn på dessa små djur, men jag kände att det var dags.
Tova är en trevlig liten lama som älskar att tugga tuggummi och kasta pinnar i eld.

Lite kortnosad sen den där gången hon sprang in i en glasdörr som liten, men hon är fin ändå.

Till och med Lillkisen har inspekterat.
Åke som världshärskare är såklart lite upprörd över att det numera finns en annan lama i filtfamiljen, som dessutom är längre än honom. Men han planerar att skaffa ett par lamabuffalos så det blir nog bra.
Så länge Tova inte försöker ta över tronen på något vis ska det nog gå bra. För tro mig, det är i allas intresse att undvika en lama-version av Game of Thrones.
 
 
 
 
alster & makeri | alster, filt, filta, filtarme, jessica andersdotter, lama, makeri | |
#1 - - Nicole:

haahah, underbar liten berättelse :D
Superfin vart hon den där Tova.

#2 - - Alicia:

Alltsåååååååh! Så himla välarbetade och fina former! Grym du är! + Bilden med Lumos = perfektion.

#3 - - Ellet:

Superfina! Älskar ansiktsuttrycken också!

#4 - - Jennifer:

Men ja!! Så himla fin!

#5 - - Jenny Olofsson:

Åh vilken underbar! Så vacker och fluffig <3 ybersöt lama :D

#6 - - H:

Asså så himla söta! Coolt att de ser så uttrycksfulla ut :)

#7 - - Maja:

Men så fint. Nu fick jag lust att ta fram mina tovningssaker.

Upp