virkat att hänga runt halsen


När jag nu är inne på min snart tionde dag med feber och huvudvärk har rastlösheten slagit till, och jag har suttit mycket och bara virkat utan att det egentligen blivit något. Men så kom jag av en slump över detta fantastiska mönster hos A Common Thread och satte virknålen i garnet för att testa! Såg avancerat ut, tyckte jag.

Det visade sig att det inte var så svårt som jag trodde, och det blev två stycken av bara farten. En svart och en vit.

Sydde ihop två respektive tre små halvcirklar och fäste dem i kedjor jag hittade i mina gömmor - klart! Fantastiskt bra användning för diverse överblivna garnstumpar jag har ärvt av mormor.

Dessa två fick flytta med min kära storasyster idag, som present för att hon kickar ass på så många plan just nu.
alster & makeri | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Alltså wow vad snygga! Kommer vara så fina att ha med nån fin klänning eller en alldeles vanlig vit blus. :D

#2 - - Cinnika:

Åh, så himla snygga!

#3 - - Kajsa:

Oj, så himla fina!

#4 - - julia:

nää gud så fina!

Svar: puss!
litesocker.blogg.se

Upp