filip den förskräcklige!


Det här det senaste tillskottet i familjen - Filip! 

Filip är en knubbig isbjörn, och därmed det enda djur som egentligen befinner sig någorlunda på rätt del av jordklotet. Visste ni att området kring nordpolen fick namnet Arktis just på grund av att det finns så mycket björnar där? Vanlig brunbjörn heter nämligen ursus arctos på latin! Sen fick det på andra sidan heta Antarktis för där finns det inga björnar! Knasigt!

Filip är i alla fall en riktig drömmare, precis som oss andra. Ibland drömmer han om att bara hoppa i vattnet och simma till Barbados.

Och ibland så lägger han sig ner på sidan och bara: Give me twenty! (Mest för att visa sina fina trampdynor, tror jag.)
alster & makeri | |
#1 - - Regnboge:

Og so med dei potane, for ein sjarmør!

Svar: Oj! Vanligtvis brukar jag hänga med på norska i skrift, men här tappade jag faktiskt. 'En charmör' i slutet - men det andra! Ingen aning. Haha. :(
litesocker.blogg.se

#2 - - Regnboge:

Hihi, "pote" er det engelske "paw". "potane"/"potene" = "the paws". So på engelsk ville kommentaren blitt cirka:

"And with those paws, what a charmer!"

Svar: Åhh, då är jag med! Google Translate översatte det till climber, så det blev hemskt förvirrat. Men javisst! Han är gosig.
litesocker.blogg.se

#3 - - Jennifer:

Kanske min favorit bland dina filtdjur! FIN!

Svar: :D Puss!
litesocker.blogg.se

#4 - - Beata:

Du är så himla duktig - med trampdynor och allt!

#5 - - tyraelvira.blogg.se:

men ååh vilken sötnos!

#6 - - Linnéa:

men jisses! vilket filtdjursproffs du är!

Svar: Men tack, fina du!
litesocker.blogg.se

#7 - - Alicia:

Alltså han var typ mest bedårande hittills! Får skakiga knän av förtjusning! (DE SMÅ TASSARNA!!)
Tack för allmänbildningen sen, visste ingenting alls om uppkomsten av orden Antarktis och Arktis.

Svar: Men visst vill en gosa med honom? Och jag vet inte varför jag inte gjort trampdynor på de tidigare. DET ÄR JU VÄRLDENS BÄSTA GREJ. Ingen fara! Lärde mig det i QI - du vet, där de pratar mest om saker som är Quite Interesting och så är det STEPHEN FRY som programleder. Alltid bra att lära sig om språk av Herr Fry.
litesocker.blogg.se

#8 - - Emil:

FILLE!!! <3 han ser inte så himla förskräcklig ut! Han ser lika hemsk ut som Scott McCall gör! (serie-Scott då, inte reklamaffish-Scott!!!)

Svar: Näe, men allt är inte som det ser ut! (Det är inte som det ser ut-uut-ut. <-Svanprinsessan-citat.)Haha ja. Fast han är ju en varning = ändå lite farligt.
litesocker.blogg.se

#9 - - Jessica:

Trodde att du köpt den lilla isbjörnen men så jag scrollade ned och såg att du gjort den. Mäkta imponerad, superfin ju!

Tassar är det bästa jag vet.

Svar: Amen tack så hemskt du!
litesocker.blogg.se

Upp