Spadsmörgåsar och margarin i håret

Ikväll rimmar och svamlar jag hejvilt om allt och ingenting, för att få kvällen att gå och tankarna att stå still.
Emil är mitt offer, som fick höra följande:

1.
duu din glade spade tll smörgås
Du din glade spade till smörgås,
hoppas du förgås
innan solen skymmer molnen och katten går fri.
För då blir det kalabalik och skrik
och varje gång du låter
dör en tomte.

Öppna ditt sinne och hitta en finne,
då kommer du att inse att allting kan ske.
Bara du tror att du är en uggla.
Och så länge du inte smugglar
iväg människor till landet ingenstans
för då blir de aldrig vuxna och flyger runt en krok
med ett lok
i en smok
ing.

Glöm bara inte nyckeln,
den är viktig för att låset ska låsas och flåsas.
Annars blir det kyckling med sky och bränt ris.
och det blir kris
i Madonnas sko
för hon köper en ko
som heter Rosa
och gillar att nosa
och säga tjosa
n.

Sluta ha margarin i håret,
för annars blir du värsta fåret.
Och Sue kommer göra narr av ditt hår.
Men det gör inget, för det är ju vår
och då fäller man aldrig ens en tår
för man gillar blommor och sol
för den är cool.

2.
Jag backar backar backar och lackar
min sköldpadda.
Men det är sorgligt för det blir krångligt
sköldpaddan dör och det suger för
jag gillar min padda
han brukar alltid kladda
men aldrig utan snus,
för han är lite utav en mus.
Och möss är ju söta och lättare att sköta,
för de äter bara ost fast eh HOST.

Vi möts i en skugga
där brukar jag plugga
aritmetik och grekisk etik.
De säger att jag tänker
fast jag egentligen blänker
för jag är bäst i stan
och har en häst i gran!


...vad tror ni, ska jag satsa på diktator? (som man så fel kan säga när/om man är ung och dum vilket man oftast är)
Märks i alla fall att jag läst 100 poäng litterär gestaltning.
Och ja, jag tittade på Glee samtidigt.
allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - kurre:

hahahahh alltså åh gud, helt underbar!!!!!!!!

Upp