ugglor som doftar av tomtebloss och julgranskulor

Nej men, ser man på hörrni.

En uggla?! I min omgivning? Vilka galenskaper!

Nja, inte riktigt kanske. Men ganska befogat tycker jag, att utveckla uggleskaran bland julpyntet lite.
Nejlikeapelsiner luktar ju så fantastiskt mycket jul att man nästan blir yr, och inspirerad av Malin Ahlins underbara apelsinfågel bestämde jag mig för att göra mig en egen variant.
Vingar och ögon av papper, fästa med små nålar. Hur bra som helst!
Fast jag måste säga att det kändes en gnutta brutalt att spetsa den lilla ugglans ögon med nål, men vad gör man?
(Lite fundersam är jag dock hur nålar klarar av syran i apelsinen under såhär lång tid, så humtidum. Funderar på att testa med ståltråd nästa gång!)

Det kommer bli stor sorg när han börjar bli gammal.
alster & makeri | |
#1 - - anna horn:

Men wah, du är så kreativ. Så himlasöt!



Hihi, ja det gör jag. Tack så mycket. Fast jag brukar bara använda anna horn, det är lite lättare.

#2 - - felicia:

Nej men ååh! Kreativt! Mina apelsiner fick varken ögon eller vingar, kanske är det därför de ser så ledsna ut?

#3 - - wictoria:

tacktack fina du! din är ju minst lika fantastisk den med!

#4 - - ellinor:

trillade in på din blogg av en slump, och jag stannade extra länge och myste i alla dina bilder med pyssel och glitter och allt annat fint :)

grymmt underhållande och inspirerande. kommer nog trilla in här lite då och då och fortsätta inspireras =)

#5 - - jennifer:

Min lillasyster utbrast precis: "Åååååh, apelsinen!!" när hon fick se detta. Jättesöt!

#6 - - Lovis:

åh det var väl det finaste jag sett!

Upp