den historiska ljómihelgen

I lördags åkte jag ju iväg för att ha the best time of my life. Det kallas Ljómihelg, och jag ska då återigen göra er gröna av avund. Förlåt, men nu ska ni få se vad jag har haft för mig.


Jag åkte till tjusiga Ängby och där är det alltid lite mer vinter (eller ja, vad det än är för årstid så är det mer där än här) än det är här i Sjöstan. Fint!

Där var det alltså dags att klippa & klistra för Mars skulle pimpas i vårat almanackeprojekt. Tjohej!

Såhär fint blev det. Och vi tittade på Disney Channel under tiden, och fick se såna bra program som Hannah Montana & Jonas. Fint!

Det fanns glitter.

Och så måste man inte vara seriös bara för att man är bra, så ni vet.

Och så var det Vårkänslor. :D

Slutresultat lite! Min är den till höger, den blev lite kaosig. Men det är charmigt! Johannas är färgstark vardag.

Och såhär fin var Ankis. (och alla kapitulerar för Boy) Bollarna är så festliga.

Johanna stod på soffan och Anki cyklade med nallen Otto. Han är festlig.

Fotografer kan vara roliga.


Sen såg vi Melodifestivalen, betygsatte och blev arga för att Melody Club kom näst sist. Och så roade vi oss åt det här. The Ark var fint också!

Sen spelade vi Alfapet och åt glass. Efter att ha fastnat framför Notting Hill en liten stund. Alfapet är svårt när man är trött. Så dår får man hitta på fina ord som "hindichillrökrum" och "kirrr" med tre r. (jag ska göra ett TV-spel där Health Packs och sånt heter ett "kirr". För det kirrar biffen, liksom. Nu vet ni)

Anki hade coola bokstäver. Och en fin temugg.

Jag hade inte fullt lika bra bokstäver. Det gick ganska dåligt för mig i allmänhet. Jag slog till med geniala ord som "el" och andra 2-3 poängare. Hejhej!

Men sen blev det söndag! Efter lite sömn i den otroligt sköna sängen som alltid står redo i Johannas källare. Vi åt frukost och hade det trevligt, spelade lite Super Mario Galaxy & Super Smash Bros. :D (om någon har ett Wii som de vill låna ut och sen glömma bort att de lånat ut den, kontakta mig!)
Sen hängde vi och hade fest. På sätt och vis.
För den ljuva söndagsaftonen skulle ju spenderas på Stadsteatern där vi skulle se Trettondagsafton.


Teatern var så fabulös att den förtjänar ett eget inlägg. Men jag kan väl säga såhär lite snabbt - Shakespeare är fantastiska, Pia Johansson också... men framförallt scenografen och kostymören. TO DIE FOR.

Sådärja, hejdå på er grönsaker!


Ljómi | |
#1 - - EMIL:

åh det låter som en alldeles fin helg!

Jag har ett wii, men jag vill nog inte låna ut det. Men jag kan låna ut mig och mitt wii så kan vi spela tillsammans!

#2 - - ida:

hejhej! du verkar ha haft en asmysig helg!



här är länken till hur en gör de där hörlurspärlgrejen: http://www.cutoutandkeep.net/projects/make-beads-on-your-earpiece



lycka till! (en blir lite trött i fingertoppar om inte naglarna har lite längd)

#3 - - ida:

då är det så finurligt att det bara går att ta loss pärlorna och föra över dem till fungerande lurar. fiffigt och praktiskt och sånt...

Upp