plastic fantastic

Jag sa ju i förrigår att jag skulle visa er vad jag virkat med plast. Planen var ju igår, men fördelen med planer som egentligen bara handlar om en själv är att man kan ändra på dem hursomhelst! Dvs, det gör inget om internet inte fungerar.
Hehe.

Men! Det hela började, en gång för längelängesedan, när mamma köpte två burkar av det här slaget:

Zink och strån och ganska mystiska. Fast vi har haft dem väldigt länge! Hursomhelst fick jag det ärofyllda uppdraget att göra om dessa, så att vi faktiskt vill börja använda dem igen!
Och ända sen jag såg att Gittilou virkat en kruka med remsor från plastpåsar har jag varit sugen på att prova. Så eh, det här blev tillfället!

Jag hade till och med en gammal Indiskapåse jag sparat för att den var fin, så det var bara att sätta igång!
Skulle jag vara perfektionist skulle jag nog göra om, den passar inte riktigt, men äh. Lite festligt blev det allt!


Och sen så hade jag massa plastpåse över, och det var himla kul. Så ja.. det blev ett armband också! Komplett med knapp och allt.


Jag ska virka med plast igen någon gång. Mamma hoppas fortfarande på att jag ska virka en plastmatta (vilket gittilou för övrigt också gjort) till vårt vardagsrum, men det känns som ett ganska stort projekt. Jag föredrar små saker med resultat direkt. (troligtvis är det av samma anledning som jag som sagt inte är särskilt förtjust i långa böcker)

Tja, så spännande var det!
Ni slapp cliffhanger den här gången i allla fall :D Nu är bara frågan vad jag ska göra med den andra burken!
alster & makeri | |
#1 - - hanna:

hahah vad smart! ibland så får man ju plastpåsar som är så fina att man vill spara dem, fast man vet inte till vad..



hoppas du har det finfint :D

#2 - - EMIL:

Åh vad fint det blev! :D

#3 - - emma:

MEN FIFFIGT! :D åh, det blev ju skitsnyggt. Du är så kreativ kompis!

Och jag blev lite kär i armbandet, det var jättecharmigt. jag vill med ha ett, älskar knappen!

KÄRLEK<3

#4 - - Cilla:

Åh vad vackra saker du gör :D

Upp