Ljómi nr 4

Igår bar det av till Bromma för att göra nästa månad till almanackan och framförallt lite urmakeriande. Eller ja, klockmakande åtminstonde.
Det blev lite knöligt men det var festligt ändå!

Johanna var där! Med lilarutig skjorta och lila klocka. Jag hade också en lilarutig skjorta och lila klocka. PINSAMT. Eller coolt.

Anki var också där. Och fixade fika!


Hon hade fantastiska hantverkstidningar från 40-talet. Extremt tjusiga. Och så hade hon en liten om sömnad (tror jag) från 1918! Shit pommes, sa jag.

Klockfix!

Almanackefix!

Mer klockfix. Ni kan ju gissa vem det var som gjorde den här. Hehe.

Glitterklocka!




Och så var det resultatet av denna dag. De andra två hann inte riktigt klart med sina klockor! Blir någon annan gång!
(hehe, glömde den här bilden först!)

Vi har skaffat oss ett namn, vår lilla pysselklubb! Man kan ju inte ha en pysselklubb utan namn. Så numera träffas vi under namnet Ljómi. Kort & gott.
Det passar fint.

Eh, min metod att strunta i att jag var sjuk och köra ändå funkade medelbra. Feber igen, tjosan!
Ljómi | |
#1 - - hanna:

åh vad avis jag blir! jag vill också ha en pysselklubb med fint namn :o! vad betyder Ljómi föresten?

hursom den uggelklocka var ju finast av alla era fina grejer ;D

#2 - - hanna:

sv: Najs bajs! jag ska försöka hitta någon trevlig liten pirck och sen far vi iväg till Kjell och Co. ;D



och det var ju ett fint, lite roligt, coolt och passande namn ;) (y)

#3 - - emma:

SANSLÖST FINT PYSSEL, uggleklockan var ju helt underbar! :D hur fint med pysselklubb liksom? vill också ha!

#4 - - EMIL:

alltså åh vad fin klockan blev <3

Upp