Uttåg '11 / Dag 4 / bland moln, regnbågar och troll på Doldenhorn


Den fjärde dagen gav vi oss iväg på hajk. Fast först vilade vi lite i solen!

Sen bar det iväg!

Alltså fint.

Helt plötsligt kom det en droska!

Första anhalt var ett vattenfall som piggelinerna duschat i kvällen innan. Tjoho!

Det var himla tjusigt för där fanns det till och med en regnbåge!

Anki fanns vid regnbågens slut! :D

Sen gick vi vidare, och det fanns fina fönster.

Och snöiga bergstoppar. Dit upp gick vi! Nej, okej. Men det hade varit sjukt badass om vi gjort det.

Vi kom till vatten!

Och fortsatte att maska oss uppåt! Eller jag maskade mig mest, för att vandra i berg var visst lite jobbigt med bronkiten.

Vi gick länge, och ibland såg det ut som Sverige!

Och ibland inte alls.

På vissa ställen fick man gå över vattenfall, bredvid stup. Det var ju spännande. Hehe. Dog inte i alla fall.


Det fanns mycket fina blommor som vi tittade på. Tjoho!

Efter HUNDRA timmar (kändes det som. usch vad trött jag var!) såg vi huset vi skulle sova i under natten. Sen låg vi ner ett tag, åt mat och hängde.

Lite senare gick vi ut, och då började det se förbannat magiskt ut nere i dalen. Liksom, hejhej moln vad trevligt att ni kommer på besök!

Sen posade Anton och Johanna lite. Så himla fint. Jag bad om en alppose!

Sen kom det ännu mer moln. Man ville ju bara hoppa på dem! Jag och Johanna fick himla massa kopplingar till en viss konstnär från romantiken, men lyckades aldrig komma på vad han hette. David gissade på Freud typ fyra gånger. :D (Jag hittade vilken! Caspar David Friedrich, liksom.)

Johanna var nöjd!

Vi drack te. Hej Malin!

Sen stod vi där och såg molnen komma närmre och närmre.


Och så pratade vi livet lite, som vi alltid gör.

Oj, sa jag och var tvungen att fota.

Varje sekund kändes coolare än den innan!

Ojojoj alltså.

Det blev lite skönsång också.

Fix med stormkök är himla kul. (och hallå, gud vad de ser likadana ut. Svart jacka, blondt hår.)

I slutet så var vi bara i molnet, så det var himla dimmigt.

Anki var glad ändå!

Och Malin fick dagg i håret. Hehe.

Sen sa vi godnatt till bergatrollen.

Och gick upp och lade oss! Och ja, det var Edelweiss på lakanen! Allt var som det ska vara när man sover i alperna!
Doldenhorn hette berget, och Doldenhornhütte hette huset! Hon som tog hand om oss där var hur gullig som helst, men kunde inte så mycket engelska. Och ni ska veta att utsikten från toaletten var INTE ILLA alltså.


äventyr & minnen | |
#1 - - Emil:

alltså omg dör på bilderna med molnen. så himla häftigt!

#2 - - Emelie:

Herremingud, och sicken långresa, säg (hittills?)!

Jag blir helt euforisk av alla bilderna, så otroligt vackert! Att ni lyckats fånga det också.. (fastän jag är övertygad om att det var tusen gånger vackrare i verkligheten..)

Jag blir avundsjuk - inte för att jag vanligtvis har resfeber utan för att det verkar ha varit så där genuint heltkul. Maj gad. Vad var idén/syftet bakom denna resa? Är man bjuden på nästa? (blink blink)



Förreeeesten, vet du att jag firade midsommar tillsammans med mannen som designade och började sälja sporks i Sverige? ÅSM, right?

Nej, men han blev rätt odräglig när han var full. Ska hämma min spork-konsumtion lite.



sv: Och ja, glass är verkligen det nom-igaste. Tur att jag har två askar Carte d'Or att uppleva i skålarna, heeelt för mig själv. Nom.

Hälsoproblem, förresten? Har/Hade du några förhinder inom idrott, du med?

#3 - - Isabella:

Ack, Friedrich, som Ida tjatade!

Upp