bonjour frågor!

Fina Madeleine har utmanat mig vara med i den där elva-frågor-leken som är överallt just nu, och det verkar ju festligt!

Regler:
- Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!
- Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
- Hitta på 11 nya frågor till dem!


1. Vad är du bäst respektive sämst på?

Jag är bäst på att vara glad; sitta och le åt guldkanten på molnen när solen ligger bakom, vara glad över hur fina mina vänner är, titta på rätt video på youtube när det behövs och sådär.
Sen är jag hemskt dålig på att inte stressa upp mig på tok för mycket inför situationer jag är nervös för. Alltså helt allvarligt. Kan gå i flera dagar i en värld av "tänk om"-scenarior. Sämst!

2. Vilken superkraft behöver du?
Det är ju trevligt att fantisera lite om vilken superkraft man skulle vilja ha. Telekinesi vore hemskt festligt medan telepati vore hemskt jobbigt, men jag undrar som flundran vad jag skulle behöva. Att kunna läka superbra kanske! Så att jag slipper mina miljarder blåmärken (alltså på tågluffen förra sommaren, haha. såg ut som en missfärgad dalmatin), onda lungor och sådär! Fast inte odödlighet på köpet då, blä.


3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?

Jag tycker det hade varit fantastiskt att ha vingar och kunna flyga, men då hade vi förmodligen inte haft armar och det hade varit hemskt opraktiskt. Men annars önskar jag precis som Madeleine att jag kunde sjunga, åh!

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Inte egentligen. Min storasyster har stått för otaliga hjärnskakningar under åren, men jag har aldrig gjort mig så fasligt illa. Jag fick en spricka i foten utan anledning en gång ("utmattningsfraktur" liksom, haha?!), och året efter bröt jag lillfingret då jag fastnade med det i fönsterkarmen när jag sprang upp för trappan. Success! Jo juste! Jag trillade i en trappa och skrapade upp hakan en gång så jag fick sy fyra stygn. (Det värsta var att ta bort stygnen.)

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Hm. Jag och ett grannbarn hos mormor brukade äta såna små svartmyror ibland för de smakade citron (förmodligen bara myrsyra bara, men jaja) vilket jag inte tyckte var så äckligt då men i efterhand har jag väl insett att jag åt levande insekter. Och nu har jag gått och blivit ganska fjollig när det gäller allt möjligt.
Fast jag skulle nog äta en liten myra för några hundra kronor om någon var villig att betala!


6. V
ad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Rent praktiskt: underläpp. Känns som att den fyller större funktion. Fast snygghetsmässigt överläpp för amorbågar är ju så himla fina. Men jag tror att det praktiska går före, faktiskt. Jobbigt att äta soppa utan underläpp!

7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Oj! Någonsin tror jag Mannen i den vita hatten (16 år senare) av Kent ni vet, jag var helt galen i den när jag gick i åttan-nian. Jag hade "och än finns det tusentals tårar kvar" som textrad bredvid mitt msn-namn rätt länge, som coola katter hade. Lite mer modernt: Håkan Hellströms cover på Trubbel.

8. Vem önskar du att du var kompis med?
Jennifer Lawrence! Hon som spelar Katniss i The Hunger Games, alltså. Helt allvarligt, hon verkar helt underbar. Emma Stone skulle gå bra också.

9. Ditt favoritgodis!
De där gelé-jordgubbarna som finns bland plockgodiset, ni vet röda och lite gröna med sånt socker på. De är världsbäst.


10. Var sover du bäst?
I tält på sommaren när det inte är för kallt och sovsäcken är mjuk och vi har gjort roliga saker hela dagen. Eller på hotell. Eller tågkupéer. Egentligen på platser där jag bara gjort kalasmycket fantastiska grejer i supermånga timmar.

11. Vad kommer dina memoarer heta?
Glitter och sånt. Eller något annat opretentiöst (haha) och glimrande.

Så! Tributes:
Man, Louise, Emma, Alicia, samovaren, Lovisa, Karoline, Linnéa, Elin-Alice, Hanna, Angeliqa

Era elva frågor:

1. Vilket är ditt bästa minne? Som får dig att le och bara vilja vara där igen.
2. Bästa tecknade serie du tittade på som liten?
3. Finaste egenskapen en vän eller bekant kan ha?
4. Om du skrev en bok, vilken genre skulle det vara? (Och titel, om du har det. Men det är svårt.)
5. Vilken film skulle du vilja leva i?
6. Skulle du vilja vara crazy cat-lady eller dokusåpakändis?
7. Om du fick välja vem som helst - vem skulle du då ha som faster/farbror?
8. Favoritstad i hela vida världen?
9. Vad skulle ditt superhjältenamn vara?
10. Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw eller Hufflepuff? (Jag räknar med att ni har tillräckligt med koll för att kunna välja!)
11. Vilken är din allra käraste ägodel?
sånt om mig | |
#1 - - Lisa:

trevlig läsning!

#2 - - Lilian i USA:

Vad kul det var att läsa dina svar!!! :)

#3 - - Man:

Haha, jag satt och skrattade åt dina svar. Du är så finurlig och charmig, Jessica! :-)



Ska se till att svara inom kort. Tills dess får du ha en fortsatt strålande (inte nödvändigtvis vad gäller väder - även om det gärna får ingå) söndag!

#4 - - Linnéa:

roligt att läsa! ska försöka klura ut några bra svar också!

#5 - - Louise:

Åh, gillar detta! Alltid trevligt med sådana här svara-på-frågor-grejer.



Jag har börjat svara på dina ypperliga frågor, vi får se när jag lyckas bli klar med det! (:

#6 - - marie:

Kul att läsa dina svar (fick samma frågor av felicia)! Det där med myror har jag konstigt nog inte tänkt på, men du har rätt - man åt ju faktiskt levande varelser... mums.



Och alltså din fråga nr 6 är så bra <3

#7 - - madeleine:

åh roligt att du ville svara på frågorna! och mycket bra svar också :)

#8 - - aliciasivert:

Alltså jag tycker så mycket om dig!



Tack för äran att bli en av dina elva tillfrågade och för månget gott skratt.



(Sockerjordgubbsgodiset är BÄST! Sorgen när jag superhjältesöndagslösgodisshoppade igår och de inte fanns.)



Sen har jag lagt ihop ett och två gällande ditt efternamn och sista bilden här och insett att jag fjällvandrat i Norge med din syster (tips: jag har vit halsduk med gul ytterkant). Helt förvirrad! Var du medveten om det här hela tiden eller är det världens bästa slump? Var du på Skansen i lördags? Har vi träffats någon gång? Annars - VARFÖR INTE?

#9 - - aliciasivert:

Men haha, bästa grejen!

Jag tror i och för sig att jag och din syster gick den medelsvåra vandringen och att det var den lätta som stannade två nätter på samma ställe? Men jag minns ingenting säkert - däckade i feber där på bergstoppen. Och jädrar vilken regnig vecka.



Åh, men det här gör en ju ännu lite mer taggad på att åter-dra-igång Sp <3 Ms-samarbetet!

#10 - - emma:

CHALLENGE ACCEPTED! Efter en hel del krigande har jag lyckats svara på dina frågor, master..



<3

Upp