postleveranser och fangirlmani

Obs! Varning för nörderi.
 
Ni minns kanske att jag sa häromdagen att det är ungefär det bästa i världen att få hem paket, va? Idag hade jag ytterligare ett sånt ögonblick, fast tredubblat och med så fantastiskt innehåll att jag fick hjärtknip. De dryga tio minuter det tog för mig att hitta paketen i postfacket, försöka balansera allt i famnen på väg in i lägenheten och öppna dem var de mest fantastiskt nerdtastic och fantastic minutrarna i mitt fangirl-liv.

Tillåt mig att illustrera.

I brevlådan låg följande tre paket (varav ett med helt okänt innehåll).
Avsändare: Discshop, Ljungqvists Garn och min fina vän Elin som bor i London just nu. Elin-paketet var ju lätt finast, liksom bara Doctor 9-11 och en viss Sherlock var ju mer än nog. Brabra. (Jag är så cool att man bara behöver skriva namn och stad för att paketen ska komma rätt, lovar.)
 
Paket no 1: Det röda paketet! Det här är en sista del av mina födelsedagspresenter från familjen, men nu släppdes den ju inte förrän idag så vad ska man göra! (Den som visste vad det vad det är med hjälp av den infon får tio poäng!)

Tadaa! Världen tittar på och Katniss ser allmänt badass ut. Nästan tre timmar extra-material och en lite väl air-brushad Jennifer Lawrence. Varje gång jag tänker på den får jag lust att skrika "Katniss Everdeen GIRL ON FIRE!" som en viss herr Flickerman.
Bonusinfo: Om jag någon gång skaffar en egen katt ska jag så döpa den till Katniss. Bästa kattnamnet ju!
 
Paket no 2: Paketet som flaxat hit hela vägen från Londons gator!

Världens bästa hälsning på födelsedagsbrevet! (som innehöll såväl boktips som filmtips - Elin är hemskt bra.)

Dessutom två tjusiga paket! (Och en extra dos av BBCs bästa.)

Och alltså. Lite mållös, och båda dessa två fick mitt fangirlhjärta att fullkomligt stanna. Doctor Who-busskortshus med van Goghs Exploding Tardis (så, tyvärr glada Muminfamilj - ni får bli utbytta ett tag) och en Mockingjay-pin. Säkert de bästa presenterna i världshistorien. Skuttade runt fnittrandes en stund och sprang sedan och visade storasyster (som bara förstod hälften).
Fick dessutom en London-karta! Så himla bra. (+ vill hälsa på snartsnart.)
Paketet från Ljungqvists Garn innehöll, inte helt otippat, garn. Men det här är inte bara garn, det här är startskottet för ett projekt som jag har gått och tänkt på ack så länge. Det går i linje med resten av det här inlägget, men jag ska berätta lite mer om det någon annan dag. (Men några av er kommer nog klura ut det helt på egen hand, för såna är ju ni. Puss.)
Kommer leva på den där stunden så himla länge.

(Anledning #1 till att vara ett fan eller en nörd av vilken sort som helst: du tycker om saker så mycket att en liten busskortshållare kan göra dig överlycklig. Praktiskt och bra för själen.)
 
sakligheter och saligheter | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Härliga paket, och älskade det från din vän Elin. Kuvertet var ju så fint också! :)

Svar: Visst! Är hemskt glad & nöjd!
litesocker.blogg.se

#2 - - Louise:

Som sagt, kortfodralet är det bästa jag någonsin sett.

#3 - - Loe:

Hmm... rött & gult... Harry Potter-fan... Kan det bli en halsduk, kanske? :)

Svar: Jag tänker inte säga något säkert, men du KAN vara något på spåret.
litesocker.blogg.se

#4 - - aliciasivert:

Alltså åh.

#5 - - Elin:

Hoppas ditt busskort mår bra i sitt nya hus, och att broschen ger dig tur! Vore ju världsroligt om du hälsade på, vi skulle kunna leta upp Sherlock och Doktorn och springa på äventyr med dem!

Är det gula garnet gjort av alpackaull? Med djur så söta så måste ju whatever du gör bli toppenbra!

#6 - - unga fröken karlssons Esteterier:

Alltså, födelsedagshälsningen kan ju vara det raraste jag läst på länge. <3

Svar: Visst! Det är tur man har fina vänner!
litesocker.blogg.se

#7 - - Man:

Fangirlliv är verkligen bra liv, det. Det där kortfodralet var ju förtjusande och då är jag inte ens ett Doctor Who-fan (än)!

Sedan gissar jag på en Gryffindor-halsduk, men vad vet jag. ;-)

Svar: Haha, du är liksom pre-watch fangirl. Du gillar allt trots att du inte sett. (När ska du se? Snart börjar säsong 7. DÖR AV TAGG.) Hehe VEM VET.
litesocker.blogg.se

#8 - - Man:

Hahahaha, verkligen. (Jag planerar att se snart! Är ganska så pepp om man säger så!)

#9 - - matilda:

åh, vad fint med brev, det måste ju vara bästa grejen.

Upp