en present för bra för att beskrivas med ord

Mamma hade verkligen överträffat hela världen vad gäller julklappar i år, och då måste man ju visa.

Det hela gäller två paket (de två största, just sayin) som var SÅ HIMLA oklara. Mamma brukar nästan alltid avslöja vad hon köpt, men det här var ett sanslöst mysterium. Klämde och tryckte på dem men kunde inte för mitt liv fantisera ihop vad det kunde vara. Trodde dessutom fram tills att jag fick dem att en var till mig och en till Lollo, men nejdå! Och liksom, trumvirvel, fanfar och allt annat dramatiskt för nu ska ni få se.

ALLTSÅ KOLLA. Det är två ryska trätavlor från 1800-talet OCH DE ÄR MINA. De är ju runt 150 år gamla så de har riktig patina och saknar några delar men alltså vad spelar det för roll när de är det vackraste jag sett.

De har brodyrer innanför glas med massa glitter och så Jesus i den ena.

Den andra i paret har vad man skulle kunna gissa är Maria, även fast hon inte har blå klädsel. SÅ MAGNIFIKT.

De är förbronsade och mamma har köpt hem dem åt mig på auktion och gått vilse fyra gånger när hon skulle hämta dem.
Det skulle gå att öppna i bak så att man kunde putsa glaset, men det kändes som att det skulle gå sönder när vi försökte så struntsamma.
Ska planera mitt nya rum utifrån dessa.
Älskar dem liksom till döds.
 
sakligheter och saligheter | |
#1 - - Louise:

Alltså, herre så fina! Och de känns väldigt mycket du!

#2 - - Jennifer:

ÅH, så fina!

#3 - - Ellen (alatariel):

Gud va fina!

#4 - - Elin-Alice:

Woooow! Tänk att få ha något så vackert på väggen...

Svar: Jaa! Är nästan avis på mig själv!
litesocker.blogg.se

#5 - - maja.:

oj vad fint.

Upp